Nem kapott zöld jelzést a Déli Körvasút
Most a környezetvédelmi engedéllyel akadtak gondok. Egy civil szervezet szerint a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát vissza kell vonnia a kormánynak. Vitézy Dávid szerint még nincs minden veszve.
A Fővárosi Törvényszék keddi ítéletében ismét megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét. Vitézy Dávid szerint még nincs minden veszve.
A Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért (PPÉK) egyesület elnöke mint felperes a döntésről azt mondta: a bíróság az új környezetvédelmi eljárásban megállapította, hogy a korábbi eljárásban kifogásolt hat tématerület közül két pontban semmiféle vizsgálatot nem tett az alperes beruházó.
Bárkovics József közölte: a PPÉK akkor lenne elégedett, ha semmilyen vágánybővítésre nem kerülne sor a Hamzsabégi út tervezett nyomvonalán.
Vitézy Dávid, a fejlesztés egyik korábbi koncepcionális tervezője az Indexnek az ítéletről azt mondta: az inkább formális jogi kifogásokon alapul, következésképp a projekt a maga komplexitásában azért nincs még veszve.
Véleménye szerint „nem lehet az jó döntés, hogy vasútellenes tiltakozók miatt lemondunk a vasút fejlesztéséről, ezzel a jövőt éljük fel”.
A volt közlekedési államtitkár feltette a kérdést: „szabad-e engedni annak a nyomásnak, hogy néhány tucat, nem különösebben idős vagy különleges városi fa kivágásának elkerülése érdekében helyi részérdekek által vezérelten megakadályozzanak egy társadalmilag megtérülő, a közlekedést megkönnyítő, egyszerre hazai és összeurópai érdekeket szolgáló vasúti fejlesztést, ráadásul abszurd módon épp a környezet védelmére hivatkozva?”
Vitézy szerint nagyon rossz precedenst teremt, Magyarországnak pedig legalább 300 milliárd forint kárt okozhat, ha erre „igen” lesz a válasz.
(Kiemelt kép: A hamzsabégi vasúti híd a Bartók Béla út felett 2020. december 26-án. MTI/Máthé Zoltán)