Gyakran rendel csomagot? Erre kell felkészülnie, hatalmas változások jönnek 2025-ben

Egy-egy csomag megrendelése máshogy működhet jövőre.

2024. december 17., 12:42

Szerző:

Az internetes vásárlás népszerűsége töretlen, ez az ünnepek közeledtével egyre érezhetőbb a kereskedők számára is. Manapság már szinte elképzelhetetlen, hogy a használati cikkeket forgalmazó cégek ne tartsanak fenn webshopokat, ahonnan bármikor elérhetőek a termékeik. Egy csomag megrendeléséhez azonban szorosan kapcsolódnak a kézbesítéssel kapcsolatos kérdések is, amelyek jövőre még égetőbbé válhatnak – hívta fel a figyelmet az EconomX a szakértői értékelések alapján.

Magyarországon már ősz óta tapasztalható, hogy az ügyfelek egyre gyakrabban panaszkodnak arra, hogy nem érkeznek meg időben a csomagjaik. A Black Friday és az ünnepek miatt novemberben és decemberben még több a fennakadás. A késések is sok kellemetlenséget okoznak, azonban a csomagok eltűnése az ügyfelek számára végképp elfogadhatatlan. Mint arról a 168.hu is beszámolt, ősz óta több csomagszállító cégnél is komoly problémák alakultak ki, a vásárlók pedig egyre elégedetlenebbek.

Hazánkban több csomagküldő cég is működik, és bár a vásárlói visszajelzések alapján a szolgáltatás minősége vállalkozásonként eltérő, de az eddigi években általánosságban sikerült teljesíteni a kézbesítések nagy részét. Ez látszik megingani az idei évben, így kérdéses, hogyan birkóznak majd meg egyes szolgáltatók azzal, hogy jövőre még komolyabb vásárlói elvárásoknak kell megfelelniük.

A gyorsaság és a precizitás a legfontosabb, ha egy csomag sorsáról van szó

A felmérések alapján a webshopok mellett a csomagszállítással foglalkozó cégeknek is igazodniuk kell a piaci igényekhez. Az online kereskedelem fellendülése többek között az ázsiai webshopok térnyerésének köszönhető: ma már Magyarországon is rengetegen rendelik meg a Temu, a Shein és más külföldi áruházak termékeit. A csomagmennyiség növekedésével néhány csomagszállító cég egyáltalán nem tud megbirkózni, rengeteg a panasz, amelyeket egyelőre nehezen kezelnek egyes vállalatok.

Úgy tűnik, egyre értékesebbé válik a megbízható szolgáltatás, és hosszú távon csak azok a vállalkozások lesznek majd sikeresek, amelyek képesek színvonalas szolgáltatást biztosítani. A legfrissebb felmérések alapján kijelenthető, hogy az ügyfelek 85 százaléka számára rendkívül fontos, hogy pontosan tudja, hol jár éppen a csomagja és mikor kerül kézbesítésre. További igény, hogy saját maga szabhassa meg, hol és mikor veszi azt át a futártól. Éppen ezért az időablakos kézbesítés jövőre már alapvetésnek számít majd a csomagszállításban a szakértők szerint. Az egyórás kiszállítási időkeret is elterjedtebbé válhat, és egy-egy cég nagyon gyorsan elvesztheti a nagyobb partnereit, ha nem sikerül precíz szolgáltatást nyújtania.

Bár egyre több technikai fejlesztést vesznek igénybe a csomagszállítással foglalkozó cégek, ám a szolgáltatás minőségében jelentős különbségek tapasztalhatóak. Az internetes vásárlás növekedésére számítanak a szakértők 2025-ben is, és egyre biztosabbnak látszik, hogy Magyarországon is emelkedni fognak a vásárlói igények, ám egyelőre kérdéses, ezt mely cégek lesznek képesek kielégíteni.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Pixabay)