Nem érkezett meg a csomagja? A Black Friday tehet róla, de ez lehet a megoldás
Idén is hatalmas tömegeket mozgat meg a Black Friday, de a csomagok kézbesítése cseppet sem zavartalan.
Hiába a rengeteg akció, úgy tűnik, a Black Friday a csomagszállító cégek számára nem igazán örömteli, és ez a vásárlóknak is egyre több bosszúságot okoz – írta meg az EconomX.
Kétségtelen, hogy a kedvezmények, illetve a közelgő ünnepek sokakat arra ösztönöznek, hogy a szokásosnál is többet vásároljanak, és ezt egyre gyakrabban az interneten keresztül teszik. Ma már rengeteg webshop működik, és a legnagyobb cégeknél is alapvetés, hogy elérhető legyen a kínálatuk online is.
Mindez alapvetően a kényelmes vásárlás lehetőségét hivatott megteremteni, ám úgy tűnik, az utóbbi időben mindez fordítva sült el. A megrendelt tételeket a csomagszállító cégek viszik házhoz vagy egy választott csomagautomatába, esetleg csomagpontra. Csakhogy ez most bonyolultabbnak tűnik, mint korábban bármikor.
A Black Friday zakatol, de a csomagszállításban egyre több a fennakadás
Mint arról a 168.hu is beszámolt, az elmúlt hetekben több csomagszállító cégnél is felmerültek kisebb-nagyobb problémák. Leginkább a szállítási idők növekedése okozhat kellemetlenséget a vásárlóknak, ezzel már a megrendelés leadásakor is érdemes számolni.
Újkeletű problémának tűnik, hogy a csomagautomatákba kézbesítendő csomagok nem érkeznek meg - ez egyre többeket érint. Bár a csomagautomaták szintén kényelmi szolgáltatást jelentenek, hiszen ezekből 0-24 óra között bármikor felvehető a küldemény, a gyakorlatban most az jár rosszul, aki ezekbe kérte a csomagját. A beszámolók szerint ugyanis olyan szinten telítettek az automaták, hogy ezekben sok küldeményt már el sem tudnak helyezni a szállítócégek munkatársai. Bár mindenkitől azt kérik, 48 órán belül vegye át a küldeményét, de az elmúlt hetek vásárlási láza miatt már napokra, sőt egyes helyeken hetekre telítettek ezek a boxok.
A késedelem mellett a csomagkövetés is akadozhat, és ez az előre kifizetett küldemények esetében különösen aggasztó lehet. A futárok mindent megtesznek annak érdekében, hogy mindenkihez eljussanak a küldemények, ám jelenleg naponta akár 200 csomagot is kézbesíteniük kell, és a munkaidejük is olyan drasztikusan megnőtt, hogy sok helyen akadozik a szolgáltatás.
Annak érdekében, hogy egy-egy küldemény ne tűnjön el a rendszerben, és minél hamarabb eljusson a címzetthez, érdemes lehet felvenni a kapcsolatot a csomagszállítóval. Az ügyintézőkkel érdemes egyeztetni az automaták helyett egy-egy csomagpontot új kézbesítési helyszínként. Ezek általában különböző boltok, ahol nyitvatartási időben átvehetőek a küldemények. Bár a többszöri sikertelen kézbesítést követően az adott csomagszállító cég felveszi a kapcsolatot az ügyféllel, de jelentősen gyorsíthatóak a folyamatok, ha az átirányítást maga a vásárló kezdeményezi.
Aki teheti, annak most érdemes lehet egy-egy boltba személyesen ellátogatnia, és a rendelések számát átmenetileg korlátoznia, ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy most csak azt érdemes megrendelni, amit valóban nem lehet más módon beszerezni.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Shutterstock)