Tényleg bajban lehet a népszerű csomagszállító? Nem érkeznek meg a küldemények időben
A cég állítása szerint minden rendben, de az ügyfelek panaszkodnak a DPD miatt.
Ahogy közelednek az ünnepek, egyre több csomagot kell kézbesíteniük a csomagszállítóknak, és sajnos azzal is számolni kell, hogy lehetnek fennakadások, ahogyan erre már korábban is volt példa. A napokban a DPD futárszolgálatánál is problémák merültek fel a 24.hu információi szerint.
A laphoz több panasz is érkezett a csomagok késése miatt. Az olvasók állítása szerint nem néhány napos csúszásokról van szó, hanem akár hetekről is. A hosszabb kézbesítési idő mindig feszültségeket szül, már csak azért is, mert azon túl, hogy adott esetben akár sürgősen is szükség lehet a küldemény tartalmára, az ügyfelek gyakran amiatt aggódnak leginkább, hogy egyáltalán megérkezik-e a csomagjuk. Míg az utánvét esetben legtöbbször „csak” bosszúságról van, addig a kifizetett termékek megrendelését követően már a pénzükért is aggódnak a vásárlók, még akkor is, ha csak az esetek elenyésző részében merül fel komolyabb probléma.
A laphoz befutott panaszok alapján úgy tűnt, hogy a késedelmes kézbesítés elsősorban a fővárost, ezen belül is a budai kerületeket érinti.
A DPD is reagált
A megemelkedett csomagszám már most is próbára teszi a szolgáltatókat és a hatóságokat: mint arról a 168.hu is beszámolt, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal is jelezte, hogy minden eddiginél több csomagra számítanak 2024 utolsó negyedévében. Nemrégiben a Sameday-nél is átmeneti probléma alakult ki, de bizonyos Packeta-csomagoknál is késésekkel kellett számolni az elmúlt hetekben.
A 24.hu olvasóinak egy része azt is megemlítette, hogy valószínűleg a - valóban nagy mennyiségben érkező - Temu-csomagok miatt alakulhatott ki probléma, míg más a futároktól szerzett információk alapján azt állította, hogy nincs elég futár, mivel a DPD szerződést bontott több alvállalkozóval is, de ezek csupán feltételezések voltak.
A 24.hu megkereste a szállítócéget is, hogy mi okozza a fennakadásokat, és valóban tapasztalnak-e problémákat. A DPD válaszában kiemelte, hogy nincs szó fennakadásokról, csupán a küldemények 2 százalékánál merül fel valamilyen késedelem, de a csomagok 96 százalékát már a feladás másnapján, 98 százalékát pedig két napon belül kézbesítik, ami a hasonló szolgáltatások között is kiemelkedőnek számít.
Arról is tájékoztattak, hogy a karácsonykor tapasztalható emelkedő csomagszámra folyamatosan készülnek, ennek érdekében a cégen belül is átszervezések zajlanak. A hatékonyságnövelés érdekében sok területen optimalizálják a rendszereket, Budapesten egyes budai kerületekben is. A cég cáfolta, hogy a Temu által küldött csomagok bármilyen fennakadást okoznának, futárállományuk pedig az átszervezések miatt ugyan valóban módosult, de egy átmeneti nyári csökkenés után szeptember óta ilyen téren sem küzdenek problémákkal.
A rendszerfejlesztés során a csomagkövetési lehetőséggel ellátott küldemények miatt az elmúlt időszakban több megkeresés érkezett hozzájuk, de ezeket is kezelik. Az esetleges kellemetlenségekért elnézést kértek, és megköszönték az ügyfelek türelmét is, valamint leszögezték, hogy a csomagok kézbesítését a jövőben is magas minőségben szeretnék teljesíteni. A tervek szerint a fejlesztések még azelőtt lezárulnak, hogy nagy mennyiségben is megérkeznének a karácsonyi küldemények, és hamarosan még hatékonyabbá és megbízhatóbbá válik a rendszerük. A csomagokat igyekeznek a megszokott tempóban kézbesíteni, és a megemelkedett csomagszámot többféle módszerrel, például hétvégi kiszállításokkal oldják meg ebben az időszakban, ha szükséges.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Shutterstock)