Nem fogja elhinni, mit művelt a MÁV
A MÁV bemutatja: IC vontatta tehervagon, avagy eljött a kombinált vasút kora. A Szegedről induló Napfény IC utasai biztosan nem gondolták volna, hogy annyi idő alatt érnek célba, mint amennyi idő alatt egy hobbifutó teljesít egy maratont.
Azt hinnénk, a MÁV nem tudja már meglepni az utasokat, ám ha ez így megy tovább, többen a tájfutást választják majd a közösségi közlekedés helyett. Történt ugyanis, hogy a Szeged–Budapest Napfény InterCity június 24‑én pénteken kora délután Balástyánál, Szegedtől mintegy húsz kilométerre megállt, majd közölték az utasokkal, hogy az ő szerelvényük fogja továbbvontatni egy lerobbant tehervonat mozdonyát. A vonaton utazók 12:11-kor maradtak áramellátás és klíma nélkül. A peronon ragadt utasok a rekkenő hőségben egyre türelmetlenebbé váltak, többen le is szálltak, és taxit hívtak, mondván, ha még többet késnek, lekéshetik a repülőjüket Ferihegyen. (A Napfény IC egyik megállója Ferihegy.) Az esetről a Magyar Hang számolt be.
A MÁV legújabb kényszerleleménye: IC vontatta tehervonat
Ha azt gondolják, hogy az utasoknak csak ezekkel a kihívásokkal kellett szembenézniük, nagyot tévednek. A kalauz tájékoztatása szerint nem csak egy késésre, hanem valószínűleg hosszabb fennakadásra is számítani kellett. Azt közölte az utasokkal, hogy Kecskemétnél ismét megállás, Ceglédnél pedig átszállásra kötelezés várható, „véletlenszerű” járatokra, hasonlóan egy korábbi esethez, ahol végül háromórás késést hozott össze a MÁV.
Az utasok azt a tájékoztatást kapták, hogy reklamációt a MÁV-nál tehetnek. Mint később kiderült, a vonat 4 óra hossza alatt tette meg a Szeged-Budapest távot, ami pontosan annyi idő, amennyi idő alatt egy átlagos hobbifutó lefut egy maratont.
Nem ez a MÁV első „bravúrja"
A szombathelyi IC-nek sem könnyű az élete.
A Budapestre tartó Savaria InterCityn június 10-én minden mellékhelyiség egyszerre meghibásodott, így az utasok nem tudták használni a mosdókat az utazás ideje alatt.
Mivel a több mint kétórás menetidő hosszú ahhoz, hogy valaki teljes egészében visszatartsa a szükségleteit, a MÁV munkatársai úgy döntöttek, hogy útközben két állomáson hosszabb idejű megállást iktatnak be, hogy mindenki lehetőséget kapjon a mosdóhasználatra.
A Savaria Fórum beszámolója szerint a kalauz Répcelak után tájékoztatta az utasokat, hogy Csornán meg fognak állni, hogy „lehessen pisilni”. A vonat valóban megállt, és körülbelül negyedórás várakozás következett, hogy mindenki nyugodtan el tudja intézni a dolgát.
A személyzet ezután végigellenőrizte a kocsikat, hogy minden utas visszatért-e, majd a szerelvény folytatta útját Budapest felé.
Tarol a késő MÁV poén
Amint arról korábban beszámoltunk, az utasok alkottak vonatot, amíg a késő szerelvényre vártak Balatongyörökön. Mivel 35 percet késett a vonat, így a várakozók – a saját szórakoztatásukra – élőláncot formáltak. A bejegyzés szerint a MÁV járatát helyettesítő „embervonat” egészen pontosan időben indult, még ha csak jelképesen is.
(Kiemelt képünkön: a Napfény InterCity. Fotó: Wikipédia)