Óriási bajba kerülhet, ha így használja az ATM-et

Csak az ATM-t használta, de megcsapolták a számláját. 

2024. augusztus 26., 11:38

Szerző:

A saját bankjához tartozó ATM-en keresztül akart egy ügyfél pénzt befizetni a számlájára, a dolognak azonban csúnya vége lett, ugyanis sok pénze bánta mindez – tudatta az Az én pénzem

Nem lépett ki 

Az ügyfél a bankkártyájának a segítségével (érintéssel) lépett be az ATM menürendszerébe, azonban azt vette észre, hogy az általa végrehajtani kívánt művelet menüje inaktív. Ezen a ponton az gondolta, hogy a készülék műszaki hibás, így távozott, később viszont arra lett figyelmes, hogy valaki pénzt vett fel a számlájáról. A pórul járt ügyfél persze azonnal a bankjához fordult, ahol azt az információt kapta, minderről ő tehet, ugyanis a PIN-kóddal való belépést követően úgy távozott a készüléktől, hogy nem lépett ki a rendszerből. Így történhetett meg az, hogy a következő ügyfél az ő belépési felületén tudott készpénzfelvételt kezdeményezni. 

Nem hagyta annyiban

Az ügyfél nyilván nem hagyta ennyiben a dolgot, panaszával a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) fordult. Elmondta, hogy átnézte az automata szolgáltatási leírását, ahol semmilyen információt nem talált arra vonatkozóan, hogy bankkártya érintés esetén az ügyfélnek kell megszakítani a belépési folyamatot (kártya behejezés esetén ugye a felület a keződoldalra navigál, ahogy kiadásra került a kártya, valamint a pénz). A PBT a becsatolt fotók, illetve rendszerképernyők alapján megállapította, hogy sem az ATM képernyőjén, sem pedig a gépházon vagy annak környezetében nem voltak egyértemű információk arra vonatkozóan, hogy a távozást megelőzően az ügyfélnek kell kezdeményeznie a rendszerből való kilépést. 

Felvétel is készült az ATM-nél 

Az ügy kapcsán természetesen visszanézték az ATM-nél készült kamerfelvételeket is, melyeken jól látszik, hogy a kérelmező rövid ideig várakozott a gépnél, a menüből való kilépésre azonban semmilyen figyelmeztető üzenet nem jött fel. Szintén a felvételek igazolják, hogy később egy ismeretlen személy kezdeményezte a készpénzfelvételt, így 150 ezer forintot vett le a korábbi ügyfél számlájáról, aki nem lépett ki a menüből. Az újonnan érkezett ügyfél egyébként szintén érintéses módon akart pénzt felvenni, ám hiába ütötte be a saját PIN-kódját, az autama „foglalt státuszban” volt, így továbbra is a korábbi ügyfél számlájához fért hozzá. Mindezek figyelembevételével a PBT a panaszosnak adott igazat, így a banknak meg kell térítenie a keletkezett 150 ezer forintos kárt. 

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Freepik)