Álmos vezér landolt
Ahogyan azt lapunknak adott a vezérigazgató is ígérte, augusztus 18-án, tíz perccel négy előtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálján földet ért a Sólyom Airways első gépe, a HA-SHA jelzésű Boeing 737-500-as. Vágó József könnyeit morzsolgatva közölte a sajtóval, hogy „Álmos vezér hazatért”, és „büszke vagyok, hogy magyarnak születtem”. Üzlettársaival egy kissé riadt sólyom madárral pózolt is a frissen festett gép előtt, amelyet szeptember végéig további 6 követ majd, hogy először 22 célállomásra kezdjenek repülni. Ám a vezérigazgató szavai szerint most nemcsak egy légitársaság indul el, azon dolgoznak, hogy „a jövőben Magyarország jobb helyre kerüljön a világban és Európában”. Ígérte: a következő napokban látható lesz, hogy részt vesznek a közösségi életben, a sportok támogatásában, „prémiumszolgáltatást nyújtva segítjük, hogy Magyarország talpon tudjon maradni”. A gépet két korábbi Malév-pilóta hozta haza az angliai Bournemouthból. A 168 Óra a több mint egy évtizede pilótaként dolgozó Varga Ernővel villáminterjúzott.
- Sima út volt?
– Abszolút és szép út volt.
- Hogyan került ön a pilótafülkébe?
– Nem tudom, Vágó urat kérdezze.
- Mit szólt hozzá?
– Nagyon örültem a felkérésnek.
- Egyszer csak csörgött a telefon?
– Mondhatjuk, igen.
– Mivel telt az elmúlt egy hónap Angliában?
– Szimulátoron voltunk, az elmúlt néhány napban pedig folyamatosan zajlott a gépátvétel.
- És milyen a gép? Sokakat nem győzött meg, hogy a prémiumszolgáltatásról szóló píár ellenére 23 éves.
– Nagyon szépen repül, érdemes megnézni belülről, remek állapotban van. (
Megnéztük, katt a képgalériára!)- És műszakilag?
– Én korábban mérnökként dolgoztam, tehát nyugodtan mondhatom, hogy a műszaki állapota is kifogástalan.
- Ön az első pilóta, akinek már állása van a Sólyomnál?
– Azok közé tartozom, akiknek már van állása itt, de nem hiszem, hogy én vagyok az első.
- Azt is tudja, hova fog repülni legközelebb?
– Tulajdonképpen sejtem.
- Elárulja?
– Nem.
– Európán belül?
– Igen.
– A Malév csődje óta mivel foglalkozott?
– Volt egy időszak, amikor nem dolgoztam, aztán pilótaként elhelyezkedtem külföldön, de konkrétumot nem akarok mondani arról, hol voltam, mivel repültem.
- A Sólyom betöltheti a Malév által hagyott űrt?
– Abszolút, persze.
- Önt nem lepte meg, amikor kiderült, hogy egy nagyon kicsi magyar céget dobtak meg eurómilliárdokkal ománi befektetők? Elég hihetetlennek tűnik.
– Nézze, mérnök voltam, pilóta lettem, nem foglalkoztam a társaság gazdasági hátterével, de nagyon bízom abban, hogy itt minden rendben van. Azt látom, hogy amit az indulás pillanatától kezdve ígértek, azt pontosan teljesítettek. Mindent kifizettek, ami felmerült, az én esetemben a szimulátorköltségeket, mindent. Nagyon bízom bennük, sőt ide szeretném kötni az életemet, ehhez a társasághoz.