A kirúgott szívsebész betege már a műtőasztalon feküdt, amikor szóltak neki, hogy mégsem műtik meg

2018. október 22., 15:29

Szerző:

Az ATV Heti Naplójának mesélte el a történetét az a szívbeteg asszony, aki Székely László pácienseként a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet (GOKI) műtőasztalán tudta meg, hogy az osztályvezető szívsebész kirúgása miatt mégsem fogják elvégezni rajta a beavatkozást. 

A kelet-magyarországi kistelepülésen élő, többgyermekes középkorú asszony némi hezitálás után vállalta a szereplést, ragaszkodva ahhoz, hogy senki ne ismerhesse fel a felvételek alapján. Arról beszélt, hogy már Budapestre elutaznia sem volt könnyű egy héttel a műtét előtt, egyszerűen azért, mert anyagilag megterhelő a családja számára, A beavatkozás napján reggel ötkor ébresztették. A nővér betadine-nal fertőtlenítette, hat-hét körül pedig megkapta az altatót. Dél körül ébredt, amikor is a nővér azt mondta neki, hogy a műt elmaradt. – Etikai vagy politikai okokból, már nem emlékszem. Minden összefolyt – mesélte. A zárójelentése „technikai okra” hivatkozik. Már aznap haza akart menni, de végül csak másnap engedték ki a GOKI-ból. Azóta új időpontra vár egy másik kórház várólistáján, de hogy mikor feküdhet kés alá, azt még nem tudja. Csak reméli, hogy az ünnepeket neme kell a családjától távol töltenie.

Székely Lászlónak korábban már egy másik páciense is kamera elé állt, azt állítva, két nappal azelőtt rúgták ki, hogy őt megműthette volna, neki pedig azóta sem mondanak semmit a GOKI-ban az esetéről, egy harmadik páciens pedig életét vesztette, mert nem műtötték meg. Utóbbiért Székely László és Andréka Péter, a GOKI megbízott főigazgatója egymásra hárítja a felelősséget, és miközben a család 20 millió forintos kártérítést követel a GOKI-tól, foglalkozás körében elkövetett, halált okozó gondolatlan veszélyeztetés gyanújával nyomozás indult az ügyben. 

 

Nagyszabású vasútfejlesztésre tett ígéretet Lázár János építési és közlekedési miniszter. A fejlesztés Salgótarjánt érinti, a városon áthaladó 81-es vasúti fővonalon a MÁV kialakítana egy városi vasútvonalat, ami a helyi közlekedést segítené.

Az Európai Unió Tanácsa tovább erősíti a nemdohányzók védelmét, elfogadva a dohányfüst- és aeroszolmentes környezetről szóló ajánlásokat. A dohányzás visszaszorítását szigorúbb szabályozók bevezetésével kívánják szavatolni.