A Fidesz szerint nem azon van a hangsúly, hogy Mészáros Lőrinc cége építheti meg konzorciumban a Budapest.Belgrád vasútvonalat

2019. április 28., 07:32

Szerző:

Pénteken derült ki, hogy hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó RM International Zrt. egy kínai-magyar konzorcium tagjaként részt vehet a Budapest-Belgrád vasútvonal megépítésében. Becslések szerint a vasútvonal 750-900 milliárd forintba fog kerülni, Mészáros Lőrinc cégének a szerepvállalásáról pedig megkérdezték Hídvéghi Balázst, a Fidesz kommunikációs igazgatóját, aki azt mondta:

– Nem a tulajdonosi háttéren van a hangsúly, hanem a cégek felkészültségén, és azon a vállaáson, amelyet a beruházás érdekében tesznek.

Az RTL Klub kérdésére az Innovációs és Technológiai Minisztérium azt közölte, hogy 32 cég érdeklődött a beruházás iránt, két konzorcium adott be érvényes ajánlatot, közülük pedig az előírások alapján a jobb ár/érték arányút kellett kiválasztani. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter korábban elfogadhatónak nevezte az árat, amelyért a konzorcium a munkát vállalta.

 

Április 30-án az MBH Bank szerződést írt alá a Magyar Fejlesztési Bankkal, melyben megállapodnak arról, hogy a 2021–2027-es uniós fejlesztési ciklus lakossági hitelprogramjait elérhetővé teszik az MFB Pont Plusz lakossági hálózatukon keresztül. A hitelintézet a közvetítői feladatok ellátásának jogát konzorciumban nyerte el, nyílt közbeszerzés keretében, így az EU-s forrásokból a vállalkozásoknak szánt, már korábban bejelentett KKV Technológia Plusz Hitelprogram nulla százalékos kölcsönei április 30-tól, míg az otthonfelújítási program terméke várhatóan nyár elejétől lesz igényelhető a MBH Bank által üzemeltetett, 154 bankfiókban elérhető lakossági és vállalkozói MFB Pont Plusz pontokon.