A Budapest Airport is aláírta a toulouse-i nyilatkozatot

Globálisan mindössze 58 repülőtér működik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez hasonlóan karbonsemlegesen.

2022. február 4., 19:52

Szerző:

A Budapest Airport is aláírta a toulouse-i nyilatkozatot, amely új fejezetet nyit Európa számára a légiközlekedés nettó zéró 2050-es céljának eléréséhez – közölte a repülőteret üzemeltető társaság pénteken az MTI-vel.

A toulouse-i nyilatkozat az első alkalom, hogy az európai kormányok, az Európai Bizottság, iparági szereplők, szakszervezetek és más kulcsfontosságú érdekeltek összehangolják álláspontjukat a légiközlekedés szén-dioxid-mentesítése kapcsán.

A repülőterek régóta élen járnak a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítésében, Európában már csaknem 200, világszerte pedig mintegy 400 légikikötő kapott tanúsítványt a repülőtéri karbon akkreditációs programban. Ezzel lépéseket tettek annak érdekében, hogy a repülőterek 2050-re elérjék a működésükből származó szén-dioxid-kibocsátások nullára csökkentését – hangsúlyozta a Budapest Airport.

A Budapest Airport tavaly negyedszerre kapta meg az ACI karbonsemleges minősítését, így ezzel továbbra is egyike a világ 58 repülőtér-üzemeltetőjének, amely felelősen, környezettudatosan, a működése során keletkező szén-dioxid-kibocsátást teljes mértékben ellensúlyozva működik. A tavalyi értékelés szerint globálisan mindössze 58 repülőtér működik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez hasonlóan karbonsemlegesen, vagyis ezek azok, amelyek az ACI által megállapított 3+ szint szigorú követelményeit teljesítik – írják a közleményben.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben kiemelte: a Budapest Airport 2021-ben is hatalmas lépéseket tett a karbonsemleges működése fenntartásáért, valamint fenntarthatósági céljai eléréséért. A vállalat a tavalyi évben tovább csökkentette a közvetlen szén-dioxid-kibocsátását, amely így már a tíz évvel ezelőtti szint felére csökkent, míg az egy utasra jutó kibocsátás a 2011-es szintnek mindössze az egyharmada. A Budapest Airport 2021-ben elsődleges célként fogalmazta meg, hogy korábbi vállalásánál 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást.

A Budapest Airport eltökélt szándéka, hogy a következő néhány évben megvalósuló erőfeszítéseinek köszönhetően elérje a 4+ szintet, a 2020-ban megalkotott legmagasabb,  4 és 4+ szint követelményeit jelenleg mindössze 14 repülőtér teljesíti a világon – tájékoztatott a Budapest Airport.

(Kiemelt képünk: Fotó: Shutterstock)

Tegnap 15:46

A kormányzati fejlesztések nyomán már sok ügy elintézhető a mobilunkról, de a digitális okmány egyelőre nem váltja ki teljesen a hagyományos iratokat. Bár a Digitális Állampolgár alkalmazás számos előnnyel kecsegtet, a gyakorlatban még nem mindenhol egyértelmű, hol és hogyan fogadják el az elektronikus dokumentumokat.

Tegnap 14:43

A közel-kelet biztonsági helyzete immár a nyugat-európai diplomáciai fórumokat is uralja. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter genfi látogatásán a NATO-vezetőkkel egyeztetett arról, milyen hatással lehet a térség instabilitása Európára – és benne Magyarországra.

Tegnap 14:23

Sokan még mindig nem tudják, hogy a legegyszerűbbnek tűnő megoldás – az esővíz elvezetése a szennyvízhálózatba – akár komoly bírság következményét is magában hordozhatja. Egyetlen szabálytalan csatlakozás ára több százezer forint is lehet.

A Balaton partjára érkező nyaralók többsége még mit sem sejt arról, hogy egy új, kellemetlen vendég is velük tartott a nyárba. A tigrisszúnyog csendben, de biztosan meghódítja a magyar tengert, és nemcsak csíp, hanem betegséget is hozhat.