A BKK inkább feljelentette azt a 18 éves fiút, aki jó szándékkal szólt, hogy egy biztonsági rés miatt bármennyiért lehet bérletet vásárolni

Korábban volt állami cég, amely megköszönte neki a figyelmeztetést.

2017. július 20., 16:56

Szerző:

Köszönet helyett feljelentette a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt a 18 éves fiút, aki az online jegyvásárlási rendszer múlt heti bevezetése után levélben jelezte, hogy egy biztonsági rés miatt ötven forintért tudott bérletet vásárolni – derül ki a 444 cikkéből. A fiú pénteken e-mailen szólt a BKK-nak a biztonsági résről, vagyis hogy kosárba tételkor át lehet írni a termék árát, jó szándéka jeléül pedig azt is odaírta, hogy nyilván nem fogja felhasználni a bérletet, amihez képest kedden Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató azt közölte, hogy az esetleges visszaélés miatt az ügyben feljelentést tettek.

Fotó: MTI / Balogh Zoltán

A fiút ezután megszólaltatta az RTL Klub Híradója, ő pedig elmondta, hogy az e-mailt pedig két perccel azután elküldte a BKK-nak, hogy felfedezte a biztonsági rést. Korábban már más állami cég figyelmét is felhívta hasonló hibára, de akkor megköszönték neki az észrevételt. Hozzátette, etikus hekkernek nevezni is túlzás, semmilyen, a témát érintő képzettsége nincs, hobbiszinten foglalkozik honlapokkal. „Az én célom az volt, hogy jobbá tegyék a szolgáltatást és javítsák a hibákat, nehogy valaki kihasználja ezt, és féláron kezdjen bérletet árulni a saját hasznára” – magyarázta a szándékait. Péntek óta a BKK-nak már több levelet is írt, hogy Dabóczi közlésének megfelelően tényleg feljelentették-e, de ezekre az e-mailekre senki nem válaszolt.

A fiú egyébként egyetemre készül. Feljelenteni már csak azért is abszurd lépés, mert háromszáz kilométerre él Budapesttől.