Műanyag- és szemétrangsorba helyezték a hazai üzletláncokat
A Greenpeace kutatást végzett, hogy a hazai boltok mennyi egyszer használatos műanyaggal, csomagolóanyagokkal terhelik a környezetet. Az eredményről pedig egy táblázatot is csináltak.
A Greenpeace idén először Magyarországon is megvizsgálta és értékelte a hazai bolt-láncokat többek között abból a szempontból, hogy mennyi a csomagolásmentes termék a polcokon, hogy van-e lehetőség újratöltésre és újrahasznosításra az üzletekben, illetve hogy egyszer használatos műanyag zacskókban, vagy környezetbarát táskákban vihetjük haza a termékeket.
A zöldszervezet arra az eredményre jutott, hogy a felmért boltok többsége fejlesztésre szorul, ha csökkenteni akarja műanyagszennyezését, ezért petíciót is indított az egyszer használatos műanyagok visszaszorításáért. Az idei felmérésben a legjobb eredményt a SPAR érte el, őket az Auchan és a Tesco követi a Greenpeace rangsorában.
A felmérésben a szervezet a hiányosságok feltárása mellett több pozitív fejleményt is kiemelt. Egyes cégek nyilvánosan elérhető startégiával rendelkeznek a műanyagcsökkentésükkel kapcsolatban, máshol a saját márkás termékek csomagolásánál kitűzött cél, hogy 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készüljenek.
(Kiemelt képünk illusztráció. Burgonya a CBA boltjában az Anker közben 2022. november 11-én. Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)