Az autók holnap megeszik az okostelefonokat
Ha eddig azt hitte, mindegy, milyen mobilt használ, akkor lassan ideje felébrednie, mert maholnap e választás már az autóját is meghatározza. Vagy fordítva.
Ahogyan az legutóbb a hibrid autók esetében is történt, az autógyártók – mintha csak a jelre vártak volna – pár nappal azután, hogy a Google bemutata, milyen lesz, amikor az Android a műszerfalra költözik, maguk is megmutatták az ötleteiket, a várható gyártási megoldásaikat.
Ahogy azt a Bitport összegyűjtötte: a Volvo, az Audi, a General Motors, a Honda, illetve a Hyundai is hivatalossá tette, hogy megkezdik az Android autós platformjának beépítését a modelljeikbe. A Volvo ráadásul dupláz is, mert az autóiba beépített érintőképernyő az Android mellett az Apple iOS rendszerét futtató okostelefonok fogadására is képes lesz – számolt be róla a HVG.hu.
Az autókba kerülő okostelefonok sokféle funkciót betöltenek ma is – navigáláshoz, zene vagy multimédia használatra szinte mindenki használja ma is. A jövőben azonban mindez sokkal szervesebben az autók részévé válik: a Hondánál a Google Térképek, vagy akár egyes külsős alkalmazások is a műszerfalra kerülhetnek. A csatlakoztatott telefonokat az autók lényegében lenyelik – vagyis egy sor funkciót átvesznek tőlük, és az autó hasznára fordítják. Persze, a telefon nem veszi át az uralmat az autó felett, de azzal, hogy a telefont jobban a kocsikba applikálják, sok, a vezetés közben szükséges információt (amiért korábban azok a csúnya telefontartók az autók szélvédőjére kerültek belülről – csak hogy látni és elérni lehessen a mobilt bármikor) az autó a saját képernyőjére „vetíti ki”.
Ebben a folyamatban ráadásul egy mellékszálnak tűnik, de mégis fontos paradigmaváltást hozhat a Sharp, mely épp a napokban jelentette be, hogy olyan LCD panelt fejleszt, amit elvileg bármilyen alakúra lehet formálni. A Free-Form Display technológia éppen a kijelzők terén hozhat radikálisan újat, hiszen így a gépkocsik műszerfalát egyetlen panelből álló kijelzővé „olvaszthatnák” össze.