3D-nyomtatással készítik a Boeing 787 Dreamliner alkatrészeit
A technológia bevezetésével azt várják, hogy a gépek előállítási költsége darabonként hárommillió dollárral csökken – írja a Reuters.
A lépés egyrészt a Boeing kiadáscsökkentő intézkedéseinek sorába illik, másrészt jelzi a 3D-nyomtatással konstruált fémalkatrészek iránti bizalom növekedését, amely a jövőben kiszoríthatja a hagyományos módon előállított fémeket a légi közlekedésben.
A strapabíró, mégis könnyű titán hétszer drágább az alumíniumnál, egy Dreamliner 265 dolláros előállítási költségéből 17 millió dollárra tehető a titán iparági becslések szerint. A titánt egyébként a konkurens Airbus A350-esébe is nagy mennyiségben beépítik.
A Reuters hírügynökségnek a Norsk Titanium marketingügyekért felelős igazgatóhelyettese azt mondta: 2018-ban kezdik a gyártást, amely legkevesebb két-hárommillió dolláros megtakarítást jelent majd minden egyes repülőgép előállítási költségén.