Személyiségteszt: válasszon egy feliratot, megmondjuk, igazából melyik generációhoz tartozik ön lélekben!

Sőt ez a személyiségteszt arra is választ ad, milyen gazdasági területen lenne érdemes önnek elhelyezkednie, illetve egy sor más személyiségjegyet is megjósol.

2025. január 4., 13:27

Szerző:

Ez a személyiségteszt az Adobe felmérésén alapul. A fenti 3 felirat csak egy ízelítő, a teljes készletet alább találja: hétféleképpen tartalmazza ugyanazt a feliratot. Azért azonos a szöveg, mert az most itt a lényeg, hogy a tartalom ne számítson, csak az, hogy a felirat külleme mennyire tetszik önnek vagy taszítja önt. Nincs más dolga, mint kiválasztani azt a feliratot, amelyik a legközelebb áll önhöz, kiválasztani azt az írásmódot, amit esetleg ön is választana, ha pont lenne egy eladó portugál tükörfúrógépe. Jegyezze meg az adott felirat számát és görgessen lejjebb a kiértékeléshez!

Személyiségteszt: melyik felirat áll önhöz a legközelebb?

Nos, válasszon egy feliratot, jegyezze meg a számát és görgessen le a kiértékeléshez!

 Ábra: 168.hu/Gyulai Bence

Görgessen lejjebb a kiértékelésért!

Csak helykitöltési céllal álljon itt egy zenés videó, ahogy szoktuk, hogy a kiértékelés ne legyen ott közvetlenül a hét felirat alatt, hiszen ha valaki véletlenül túl hamar meglátja a kiértékelést, akkor az befolyásolhatja a választását.

Kiértékelés

Az Adobe 1000 tesztalany részvételével készített egy kutatást. Az ebben résztvevőknek nemcsak egy háromszavas felirat, hanem egy egész email alapján kellett dönteni arról, melyik betűtípus áll a legközelebb hozzájuk, illetve hogy melyik betűtípushoz milyen személyiségjegyeket társítanak. Ennek alapján jött ki, hogy bizonyos betűtípusok milyen karakterű emberekhez állnak a legközelebb, szóval nézzük, hogy az ön választása mire utal! Ahányas feliratot választotta alább, az annak megfelelő számú kiértékelés vonatkozik önre.

1.

Az egyes számú felirat a Times New Roman betűtípussal íródott, ez az egyik leggyakrabban használt betűtípus, ami sokszor hivatalos dokumentumokból is visszaköszön. A felmérés szerint azok szeretik ezt a betűtípust, akik rendszerező-rendszerető elmék, de emellett kreatívak és élénk fantáziájúak. Szeretnek dokumentumokkal és szövegekkel dolgozni, ezért például egy adminisztratív vagy jogi pálya igen fekszik nekik. A felmérés szerint az Y, azaz a millenial generáció nagy kedvence ez a betűtípus, ez nagyjából az 1980 és 1995 között születetteket jelenti.

2.

A kettes felirat a Comic Sans nevű betűtípust használja. Internet-szerte a komolytalanság szinonimájává vált ez a betűtípus, nomen est omen ugyebár. És bár sokan a komolyanvehetetlenséget, hozzá nem értést, lazaságot társítják hozzá, igazából rendkívül összeszedett és nagyon kreatív emberek azok, akik kedvelik ezt az ábécét, akiknek például az oktatásban érdemes elhelyezkedniük. A baby boomer generáció körében különösen népszerű ez a betűtípus, szóval ha ön ezt választotta, akkor jó eséllyel 1940 és 1960 között születhetett.

3.

A hármas felirat a Papyrus nevű betűtípust mutatja be. Ez a historizáló-nosztalgikus betűtípus a baby boomer generáció körében különösen népszerű, szóval ha ön ezt választotta, akkor jó eséllyel 1940 és 1960 között születhetett. Bár a Papyrus-betűk mindenképpen jelzik, hogy az őt választók szeretik a retrót, a régies dolgokat, mégsem feltétlenül konzervatívak, hiszen a felmérés szerint nagyon jellemző rájuk a kreativitás is, ezért ha ön ezt a feliratot választotta, akár valamilyen művészeti pályán is ki tudna teljesedni.

4.

Talán azért választotta ön a 4-es feliratot, mert ez az egyik leggyakrabban használt font, az Arial. Nyilván nem vonzzák önt az egyénieskedő, meghökkentő, agyondíszített vagy különleges dolgok, inkább azt kedveli, ami megbízható, jól bevált, letisztult. A digitális marketing például egy jó karrier lehet azoknak, akik az Arialt kedvelik. Érdekes módon ez a kicsit uncsi, de funkcionális betűtípus a Z generáció körében a legkedveltebb, azaz ha ön ezt választotta, akkor az 1995 és a 2010 között születettekhez tartozhat, legalábbis lélekben.

5.

A régi írógépek betűtípusára emlékeztető Courier New fontot választotta ön. Akik ezt a roppant népszerű betűtípust kedvelik, azok általában jellemzően részletorientált emberek, akik jó elemzőképességgel rendelkeznek, ezért például a szoftverfejlesztői pálya fekszik nekik nagyon annak ellenére, hogy nem feltétlenül különösebben rendszeretőek. Bár az idősebbeknek a mechanikus írógépek korszakából ismerős lehet ez a betűtípus, nemcsak hozzájuk áll közel: az X és a Z generáció tagjai, azaz az 1960 és 1980, valamint az 1995 és a 2010 között születettek kedvelik a leginkább.

6.

Ennek a kövér betűtípusnak az a neve, hogy Impact, és ez a baby boomer generáció kedvenc betűtípusa. Az 1940 és 1960 között születetteket jelenti ez, szóval ha ön ezt a betűtípust választotta, akkor vagy ebben az időszakban született, vagy legalábbis az ekkor születettekével egyezik meg az ízlése. Az Impact-kedvelőkre az jellemző, hogy nem különösebben rendszeretőek, de nagyon gyakorlatiasak és két lábbal a földön állnak – hiába, ez egy nem túl szép, de praktikus, egyértelmű és jól olvasható betűtípus. A felmérés szerint a marketing például egy jó karrierlehetőség azoknak, akik Impact-személyiségűek.

7.

A legalsó felirat a Calibri betűtípussal íródott, és ha ön ezt választotta, az meglehetősen egyéni ízlésre vall, mert egyik korcsoportban sem számít különösebben kedveltnek, de azért a Z generációban vannak a legtöbben, akik úgy érzik, hogy közel áll hozzájuk. Ez a mostani tizen-huszonéveseket, azaz az 1995 és 2010 között születetteket jelenti. A Calibri-kedvelők általában részletorientáltak és jó elemzőképességgel rendelkeznek, szóval nagyon fekszik nekik a műszaki pálya annak ellenére, hogy a többségük általában nem éppen rendmániás – de úgysem okoz problémát a számukra, hogy áttekintsék a körülöttük uralkodó káoszt.

(Kiemelt kép: 168.hu/Gyulai Bence)