Sakkfeladvány: a leggyorsabbak 15 másodperc alatt, egy lépésben mattot adnak a világosnak! Önnek sikerül?

Ez a sakkfeladvány olyan állást mutat, amin a sötét egyetlen lépésre van attól, hogy mattot adjon a világosnak.

2024. december 17., 15:07

Szerző:

Minden nap közlünk rejtvényt itt a 168.hu-n olvasóink szórakoztatására, és ezúttal egy olyan sakkfeladvány következik, ami az X-en terjed – mi az IQ 120 plus nevű fiókban találtuk meg. Az alábbi posztban látható ábráról első blikkre úgy tűnhet, mintha a világos állna jobban, hiszen ugyanannyi gyaloggal, de eggyel több tiszttel rendelkezik, mint a sötét. A látszat azonban csalóka, mert a sötét következik, és a most következő lépésben azonnal mattot is adhat a világosnak.

Szóval csatlakozzon most egyetlen játék erejéig a sötét oldalhoz, és találja ki, hogyan adhat egyetlen lépésben mattot a világosnak! Úgy saccoljuk, hogy a leggyorsabbak 15 másodperc alatt meg tudják adni a kegyelemdöfést az f2-n álló ellenséges királynak, szóval ha van kedve időre játszani, indítsa be a visszaszámlálót most! Az ábrát, azaz a sakkfeladványt a stopper alatt találja.

Sakkfeladvány: a sötét lép, egy lépésben mattot ad. De hogyan?

Itt a feladvány, jó szórakozást!

A megfejtést az oldal alján találja

 

Ez a random zenei videó csak azért van itt, hogy ennyivel is többet kelljen tekerni a helyes megoldásért – nem szeretjük, ha a válasz túl közel van a kérdéshez, mert akkor túl könnyű véletlenül meglátni a megfejtést, ha valaki esetleg túl vehemensen görget.

Itt a megfejtés

Kézenfekvőnek tűnhet, hogy a vezérrel támadjon a sötét – a feladványok jó részében ez a szupererős figura a helyzet kulcsa. Most is jelentős szerepe van a mattban a királynőként is ismert bábunak, de ezúttal a vezér már jó helyen van, egy másik figurával kell lépni.

Nos, az a7-en álló futónak kell megindulnia és ütnie a d4-en álló bástyát, ezzel sakkot, sőt, mattot adva a világos királynak. A megtámadott király elvileg 7 mezőre is menekülhetne az f2-ről, de valamennyiben szintén sakkban lenne. Itt jön jól a c3-on álló vezér: emiatt a figura miatt nem térhet ki a világos király a sakk elől a 3-as sorba menekülne, így a nyolc lehetséges menekülőmező közül három rögtön ki is van lőve. A d4-en mattot adó futó miatt a világos király a g1-re sem húzódhat vissza, miközben az e2 és az f1 a b5-ön álló futó miatt nem jöhetnek szóba. Maradna az e1, mint utolsó lehetséges menekülőmező, de ez megint a c3-on álló vezér miatt nem megoldás a számára.

Nincs tehát így kiút a világos királynak, a helyes megfejtés:

sötét futó a7-ről d4-re lép.

(Kiemelt kép: X.com/IQ120plus)