Túl sok a panasz, a Wolt és a Foodora szolgáltatása is ellenőrzést kap
A fogyasztóvédelmi hatóság egyre több panaszt kezel, a Wolt és a Foodora is érintett.
Az ételkiszállító cégek tevékenysége nem kielégítő az elmúlt időszakban a fogyasztók szerint, emiatt többen is panaszt nyújtottak be a fogyasztóvédelemhez. Minden egyéb ételfutár cég mellett a Wolt és a Foodora is szerepel a problémás szolgáltatók között – írta meg az Index a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményére hivatkozva.
A fogyasztók egyre nagyobb igényeket támasztanak az ételrendelések során, de úgy érzik, a szolgáltatók az eddig megszokott minőséget sem teljesítik. Az árak folyamatosan emelkednek mind az éttermeknél, mind a futárcégeknél, így a fogyasztóknak is mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk, ha házhoz szeretnék szállíttatni az ebédet vagy a vacsorát. Cserébe kifogástalan szolgáltatást várnak el.
A panaszok többféle területet is érintenek, ám jó részük a futárokhoz, illetve a kiszállító cégek applikációihoz kötődnek.
A Wolt is ellenőrzést kap
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter úgy döntött, hogy a növekvő számú panasz miatt rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést rendel el az ételkiszállítással foglalkozó vállalkozásoknál.
A minisztérium közleményében így fogalmaznak:
„A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is.”
Az elmúlt hetekben leginkább azért panaszkodtak a fogyasztók, mert a megrendelt tételek csak jelentős késéssel érkeztek meg, tehát a weboldalon vagy applikációban jelzett kiszállítási idő nem felelt meg a valóságnak. De sok gondot okozott az is, hogy a megrendelt ételek árát hibásan vagy félreérthető módon tüntették fel az applikációban, és a fogyasztóknak végül többet számláztak ki azokért. Ezen kívül sokan a kiszállítás módját is kifogásolták.
Az ellenőrzéseket a Nemzetgazdasági Minisztérium indokoltnak tartja, és próbavásárlásokkal ötvözi azokat, hogy még hatékonyabban deríthessék fel a lehetséges problémákat. A próbavásárlások során ellenőrizni fogják, hogy milyen állapotban érkeznek meg az ételek, különös tekintettel azok hőfokára, illetve arra, hogy a kiszállítás során megsérült-e a csomagolásuk, például kifolytak-e, stb.
Arra is nagy figyelmet fordítanak majd, hogy a jelzett időhöz képest mikor érkezik meg valójában a rendelés, és a többletdíjak felszámolását is ellenőrzik. Ez utóbbi azért lényeges, mert egyre többen panaszkodnak arra, hogy a futárcégek olyan szolgáltatási és kiszállítási díjakat számítanak fel, amelyeket nem megfelelően jeleznek, így azok alkalmasak a vásárlók megtévesztésére.
Végül pedig azt is felülvizsgálják, hogy a fogyasztói panaszokat hogyan kezelik az egyes cégek, és milyen kompenzációban részesülnek a panaszosok, illetve hogy a kifogásolt tételek után valóban visszakapják-e azok árát, vagy egyéb módon kárpótolják-e őket.
Mint írják, jogsértés esetén azonnal fellépnek az érintett cégek ellen, hogy biztosítsák a fogyasztók védelmét. Mindez nem lesz könnyű feladat, hiszen a panaszok egy része abból is fakadhat, hogy például az étterem nem megfelelően készíti el vagy csomagolja be az ételt. Ezen kívül a kiszállítási idő csúszása is sok tényezőn múlhat, az étterem vagy a futár tempóján is. Hogy ezeket a vitás helyzeteket hogyan bírálja majd el a Nemzetgazdasági Minisztérium, egyelőre kérdéses.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Shutterstock)