Eldőlt a meccs, megvan a kereskedők csodafegyvere a Temu ellen

Noha a Temu működésével kapcsolatban szinte semmi sincs rendben, az online piactér mégis jól működik. A hazai kereskedők pedig csak egyetlen módon vehetik fel vele a versenyt, ha hozzáadott értéket nyújtanak a vásárlók számára.

2024. december 17., 11:42

Szerző:

Noha a Temu működése gyakorlatilag semmilyen szinten nincs rendben, mégis jól működik. Aki pedig azt hitte, hogy az online piactér a cheap shit lelőhelye, az óriásit tévedett. Többek között ez derült ki a Forbes interjújából. De lássuk a részleteket!

Lesznek, akik nem élik túl a mostani időszakot

„Nem mondanám, hogy az összes magyar e-kereskedő eltűnik. Mindig lesznek túlélők. A legtöbb olyan viszont el fog tűnni, akinek nincs hozzáadott értéke, szolgáltatása a vásárlói felé, csak és kizárólag továbbértékesíti a beszerzett árut”  – jelentette ki Palocsay Géza, a GLS kelet-európai régiós stratégiai igazgatója a Forbesnak adott interjúban. Hozzátette, pozitív példa lehet, amikor a világítástechnikai áruház önmaga rendezi és fotózza be a termékeit, vagy videós bemutatót készít, így hozzátesz valamit az értékesítéshez. És nem annyit csinál, hogy mondjuk, megrendeli a tokot Kínából pár száz forintért, bemegy a Westendbe, kibérel valami egyszemélyes pultot, és 6500-ért árulja. „Az ilyen típusú üzletek várhatóan nem élik túl a mostani időszakot, ha nem változtatnak” – fűzte hozzá. 

Mégis látni őket plázákban. Még a Temu ellenére is – jegyezte meg a Forbes, mire Palocsay Géza kijelentette, hogy nem azért van végük, mert a Temu most már örökre itt lesz. Hanem mert visszacsinálni az egész kereskedelmet arra, ami a Temu és a többi kínai szereplő által elterjesztett, D2C (direkt) jellegű értékesítés előtt volt, nem lehet. A szakember szerint az a kereskedő, aki maga is gyártja a terméket, vagy hozzáadott értéket, szolgáltatást nyújt mellé, megmarad. „Aki megvette direktben, amit magadtól is meg tudnál, annak nehéz lesz meggyőzni a vásárlót, miért is nála vegyék meg a terméket” – hangsúlyozta. 

Ezer sebből vérzik a Temu, mégis működik

A Temu működésével kapcsolatban kifejtette, elképesztőnek tartja az online piactér értékeléseit, nagyon jó rajta a vásárlói élmény. Hogy az utolsó kilométeres szállítási része milyen, nyilván más kérdés. Mint ahogyan kifogásolhatónak tartja a pszichés nyomást, és szabálytalannak is tartja, amit a Temu csinál. Az adatgyűjtésükről sem gondolja, hogy rendben van. „Igazából semmi nincs vele rendben, ha szabályozási oldalról nézed. De ugye, nem volt rendben semmi az Uberrel vagy az Airbnb-vel sem. Mégis: azok, akik az első időszakokban használták őket, nem foglalkoztak ilyesmikkel, csak élvezték az árelőnyt, amit egy ideig kaptak.” – tette hozzá. 

Palocsay Géza szerint aki a Temuról rendel magánfelhasználásra, nem foglalkozik olyan kérdésekkel, minthogy belenéz-e az applikáció az sms-eibe, és nincs rossz vásárlási élménye. És akik azt gondolták, hogy a Temu a „cheap shit” termékek lelőhelye, óriásit tévedtek. Még a Teslánál is nagyobb cashen ülnek, 38 milliárd dolláron. Be tudják fektetni, ráhirdetnek a Walmart black friday-kampányára, iszonyat módon terjeszkednek mindenhol. Önmagában a marketingbüdzsé segítségével nem lenne erre képes, ha nem lenne jó az értékajánlata.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Jonathan Raa / NurPhoto / NurPhoto via AFP)