Rossz hír a Facebooktól
Két év óta először fordult elő, hogy csökkenést jeleznek a Facebook fontosabb mutatói az első negyedévben: a tőzsdére készülő közösségi portál hétfőn ismertetett, aktualizált tőzsdei prospektusa szerint a bevétel 6 százalékkal csökkent január-március között az előző negyedévhez képest.
Az egy évvel korábbihoz képest is csak 45 százalékos volt a bevétel-növekedés, viszont a Facebook közönsége nem ehhez van szokva: 2009-2010 között 145 százalékkal, 2010-2011 között 154 százalékkal nőtt az értékesítési árbevétel.
Az adózott eredmény 12 százalékkal lett kevesebb az első negyedévben, mint egy éve: 205 millió dollárt tett ki a tavaly január-márciusi 233 millióval szemben elsősorban a marketing- és a fejlesztési költségek emelkedése, illetve az év eleji időszakra jellemző hirdetési pangás miatt.