Szigorítanak az utánvételes rendelés szabályain – ön is feketelistára kerülhet!
Feketelistára kerülhet, aki jelzés nélkül nem veszik át utánvétes rendelését.
Változnak az utánvétel rendelés szabályai, akik többször nem veszik át utánvétes rendelésüket feketelistára kerülhetnek – írja a 24.hu. Összefogtak a webáruházak és kiszűrik azokat a vevőket, akik jelzés nélkül nem veszik át utánvétes csomagjaikat. Ők a jövőben csak előre fizethetnek.
A Rossmann már két át nem vett rendelés után szigorít
Március 4-étől módosulnak az általános szerződési feltételek, ami érinti az utánvétes csomagátvételt is. A drogérialánc fenntartja magának a jogot, hogyha a webáruházakban – nemcsak a Rossmann webshopjában – lebonyolított vásárlásoknál valaki legalább két alkalommal nem veszi át az utánvétes fizetéssel megrendelt csomagját, úgy legközelebb már csak online bankkártyás, illetve ajándékkártyás fizetést kínálhatnak fel neki. Azt is írták, hogy a Rossmann a vásárlók számára elérhető fizetési módok meghatározása során az Utánvét Ellenőr Kft.-vel működik együtt.
Kelet-európai sajátosság, hogy magas az utánvétes online rendelés aránya
A csomagok mintegy 60 százalékát utánvétellel rendelik meg a vevők a régióban, így Magyarországon is. A gond az, hogy az összes megrendelés mintegy 1–5 százalékában a vevők – anélkül, hogy ezt jeleznék előre a futárnak vagy a webáruháznak – nem veszik át az utánvétes csomagot, ami jelentős többlet költséget okoz a webáruházaknak, bevétel nélkül.
„Ez a magatartás szerződésszegés, hiszen egy online vásárlási szerződésnél is érvényes az a szabály, hogy a feleknek tájékoztatniuk kell egymást minden lényeges körülményről. Az pedig, hogy valaki már nem tart igényt egy termékre, meglehetősen lényeges körülmény” – mondta a 24.hu-nak az utánvét-ellenőrzést szorgalmazó Ecommerce Hungary webshopos érdekvédelmi szervezet alelnöke, a kisvállalati tagozat vezetője, dr. Ormós Zoltán ügyvéd. Az érdekvédelmi szervezet egyébként be is fektetett az Utánvét Ellenőr Kft.-be.
Az egyesület másik alelnöke, Zabari István költségoldalról is magyarázta el, hogy mennyi költséggel jár a amikor a vevő nem veszi át a rendelést. Hiszen a be kell csomagolni a terméket ( ami több száz forint), ki kell küldeni a futárral (minimum nettó ezer forint kiszállítási kísérletenként). Majd a a futár megpróbálja kétszer kézbesíteni, és visszahozza (még minimum nettó ezer forintért), végezetül a webshop kicsomagolja (a csomagolás kuka), és visszahelyezi készletre.
Tavaly nyár óta lehetőségünk van arra, hogy pert indítsunk a szolgáltató ellen úgynevezett képviseleti kereset keretében. A webáruházak téves tájékoztatása miatt több szabály is változott például a jótállási jegyek tekintetében, vagy hogy mennyi idő alatt kell visszafizetnie a webáruháznak az árut, ha meggondoltuk magunkat.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Freepik)