Kellemetlen meglepetést okoz az eMAG a vásárlóknak

Főleg azokkal a rendelésekkel van baj, amelyeket az eMAG Sameday nevű futárcége kézbesít.

2023. december 23., 11:24

Szerző:

Az eMAG online kereskedő magyar Facebook-oldalán olvasható ügyfélkommentek szerint akár heteket is késnek a cégtől rendelt csomagok, és vannak olyan esetek, ahol már több mint egy hónapja várják az áru kiszállítását az ügyfelek – írja a hvg.hu. A visszajelzések alapján úgy tűnik, a vásárlók a társaság Sameday nevű saját futárcége által szállított csomagokkal kapcsolatban tapasztalnak problémát.

Az eMAG Magyarország és a Sameday Magyarország karácsonyi Facebook-posztjai alatt sorakozó felháborodott kommentek alapján nem csak az a gond, hogy nagy késésben vannak a csomagok, és karácsonyig már nem is biztos, hogy megérkeznek az ajándékok, hanem az is, hogy az internetes csomagkövető szolgáltatás olykor ad hoc módon frissül, az ott jelzett kiszállítási státusz alapján nem lehet a valós kiszállítás időpontjára következtetni.

A megosztott történetek szerint a csomagátvevő automatába való kiszállítás sem működik rendesen. A futárcég rendeléskövetője szerint a csomagok olykor több nappal azután sem indulnak el valójában a cél felé, hogy a rendeléskor közölt várható kiszállítási időpont már rég elmúlt. Visszatérő probléma, hogy a rendeléskövető szerint a futár ugyan kivitte a csomagot az átvevőszekrénybe, de abban nem volt szabad hely, így visszavitte a csomagot a központba azzal, hogy később újra megpróbálja kiszállítani. De a kísérletek közt egy hét is eltelik.

„a Sameday nevűre bízták a csomagot. Tegnap kaptam sms-t, hogy aznap hozzák - nem hozták, nem hívtak, a nyomon követős oldalon ennyi szerepel: „szállításod nem sikerült". A neten található egyetlen telefonszámuk nem működik. Az sms-ben meg volt adva a futár telefonszáma, ma sokadik próbálkozásra sikerült elérnem. Közölte, hogy ide hozzánk nem is ő szállít, továbbá, hogy semmilyen elérhetőséget nem tud adni a központhoz" – olvasható az elkeseredett poszt egy zárt csoportban.

Az eMAG Magyarország a szállítási információk szerint az MPL, az Expressone, a HDT és a Gebrüder Weiss futárszolgálatokkal is együttműködik, de a visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy a problémák a saját gyorspostaszolgálatuk által vitt csomagoknál jelentkeznek.


A lap megkereste az eMAG Magyarországot kérdéseivel. A társaság a következő szöveget küldte:

„Az ünnepi szezon a kereskedelem összes résztvevője számára a legforgalmasabb, legterheltebb időszak. Tudunk a problémáról, és különleges intézkedéseket vezettünk be, hogy a lehető legtöbb rendelést ki tudjuk szállítani még karácsonyig. A dunaharaszti logisztikai központból megállás nélkül indítjuk a csomagokat a vásárlókhoz, a kollégák feszített tempóban mindent megtesznek azért, hogy minden karácsonyfa alá még időben bekerülhessenek a megrendelt termékek.

Az eMAG-ot az érdeklődők többféle módon is elérhetik, például az emag.hu-n található chatbot segítségével: az egyszerűbb kérdésekre Dia, a digitális asszisztens a nap 24 órájában válaszol, azokat a kérdéseket pedig, amelyeket nem tud megoldani, a kollégák írásban intézik. Bár a normál időszakhoz képest az ünnepi szezonban több ügyfélszolgálatos munkatársunk dolgozik, az ügyfélszolgálat ilyenkor a legforgalmasabb, és a szokásosnál hosszabb várakozási időre lehet számítani."

Külön a Sameday-ről is kérdezték az eMAG-ot, arról érdeklődtek, hogy valóban csak náluk késnek a csomagok, vagy a többi partner-futárcégnél is, hogy mióta vannak velük problémák, de ezeket a kérdéseiket a társaság már figyelmen kívül hagyta.

(Kiemelt képünk forrása: Sameday Magyarország hivatalos Facebook oldala)