Nem lesz több "mikuláscsomag"?

Bizonytalan értesítést jelent a „mikuláscsomag“, hiszen azt a szél elfújhatja, az eső eláztathatja, bárki eltávolíthatja. A fizetésre megszabott idő ezért akkor kezdődjön, amikor a megbírságolt autós bizonyíthatóan tudomást szerzett a büntetéséről – legalábbis ezt javasolja az Szabó Máté ombudsman.

2010. január 19., 08:43

Szabó Máté módosító javaslatát több kétes kimenetelű eset hívta életre. Egy autós például megváltotta parkolójegyét, és azt - mivel nem volt "mikuláscsomag az autóján" – induláskor eldobta. Később a Centrum Parkoló Rendszer Kft.-től fizetési felszólítást kapott, a pótdíjat át is utalta. Szabó Máté ombudsman - egy korábbi jelentésére is hivatkozva – visszásnak nevezte az eljárást, és véleményéről értesítette a Centrum Parkoló Rendszer Kft.-t – írta a

Világgazdaság Online<br />
Egy másik panaszos azt kifogásolta, hogy a fővárosi parkolási rendelet szerint az érvényes, de valamilyen okból nem jól láthatóan elhelyezett parkolójegyet a társaságnál csak naptári hónaponként legfeljebb egy alkalommal lehet utólag bemutatni, és kizárólag akkor ha az adott gépjármű tulajdonosának nincs 30 napnál régebbi pótdíjtartozása.

A parkolási társaság telefonos ügyfélszolgálata tájékoztatta így az autóst, de kiderült, hogy az információ téves: a rendelet szerint igenis van lehetőség a parkolójegy utólagos bemutatására. Az ombudsman a társaság vezetőjét felkérte a helyzet tisztázására.

A nagykövet is, a másik panaszos is sérelmezte, hogy a fizetési felszólítás előtt nem találtak "mikuláscsomagot" a gépjármű szélvédőjén. Ezzel a mikuláscsomagos módszerrel tehát nem bizonyítható, hogy az autós tudomást szerzett a pótdíjfizetési kötelezettségéről, és amire postán megkapja a fizetési felszólítást, a pénzbüntetése megháromszorozódik.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.