Már a japán tévé is kínai gagyi

Japán szakértők próbavásárlásai szerint a kínai weboldalakon nagy mennyiségben terjednek olyan hamisítványok, amelyek japán gyártók védjegyjogait sértik. Japán szerint Kína hihetetlen iramban bővülő online kereskedelme felelős a hamisítványok elszaporodásáért.

2010. július 16., 22:52

A japán gazdasági, kereskedelmi és iparügyi minisztérium bejelentése szerint a kínai weboldalakat szabályosan elárasztják a japán termékek mintájára készült hamisítványok. A The Japan Times beszámolója szerint a minisztérium folyamatosan lobbizik a kínai hatóságoknál, hogy lépjenek fel a termékhamisítás ellen és akadályozzák a hamis termékek értékesítését.

A gazdasági minisztérium által közzétett adatok szerint az intézmény illetékesei 2009-ben próbavásárlásokat végeztek kínai online kereskedelmi felületeken, amelynek során a tesztelt termékek jelentős része hamisnak bizonyult. Az ellenőrök tavaly többféle termékcsoport cikkei közül rendeltek árukat kínai weblapokról. Tapasztalataik szerint működik olyan kínai weboldal, ahol minden megvásárolt termék hamis, míg más oldalakon 60-80 százalék az aránya a hamisítványoknak az összes tesztelt árucikk között.

Kínában az internetes kereskedelmi piac hihetetlen iramban bővül köszönhetően annak, hogy az internethasználók száma folyamatosan növekszik. 2009-ben az online piac forgalma megduplázódott az előző évhez képest. A japán gazdasági szakértők szerint éppen ez a rendkívül gyors piaci bővülés vezetett a hamis termékek értékesítésének elterjedéséhez is.

2025. június 19., 11:12

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.