Ma Magyarországon mintegy 20 ezer gyermek éhezik rendszeresen

5 millió forintot adományozott a Lidl Magyarország a Gyermekétkeztetési Alapítványnak

2012. július 27., 00:07

A Lidl Magyarország, a társadalmi felelősségvállalás jegyében adománygyűjtést szervezett: 2012. március 29. és április 7. között a Lidl vásárlói 2,5 millió forintot gyűjtöttek össze, melyet a Lidl saját forrásból megduplázott, így a Gyermekétkeztetési Alapítvány 5 millió forint adományban részesülhetett.

A gyűjtés a Lidl mind a 152 áruházában folyt a kampány időtartama alatt, a vásárlók a pénztáraknál kihelyezett adománygyűjtő perselyekben helyezhették el pénzadományukat.

„A gyermekek különösen kiszolgáltatott helyzetben vannak. Az, hogy milyen körülmények között nőnek fel, azt mi, felnőttek határozzuk meg számukra. Mi a Lidl-ben felismertük azt, hogy vásárlóinkkal közösen tudunk adni valamit, amivel ezeknek a gyerekeknek egy kicsit jobb lehet. Rájöttünk, hogy ettől mi kifejezetten jól érezzük magunkat.”- mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.

Az alapítvány vezetője Berta Klára elmondta, hogy a Gyermekétkeztetési Alapítvány egy 18 éve eredményesen működő, teljesen transzparens szervezet, a Lidl támogatásából a „Mindenki ebédel” Programban résztvevő gyerekek fognak részesülni. „A mostani adomány segítségével kb. 350 gyermek egy teljes havi étkeztetését tudjuk biztosítani.” – tette hozzá.

Ma Magyarországon mintegy 20 ezer gyermek éhezik rendszeresen, ezért a Lidl vezetősége úgy döntött, hogy az akció folytatódni fog. Cél, hogy a mostani összeg dupláját sikerüljön összegyűjteni az év végéig, amelyhez továbbra is számítanak a vásárlók közreműködésére. Az akció folytatásának részleteit rövidesen a nyilvánosság is megismerheti.

A gyermekéhezés problémájának bemutatására a Lidl egy kampányfilmet is készített, amelyet az

alábbi linken lehetmegtekinteni.

„Bízunk benne, hogy a kisfilm segítségével minél több vásárlónk figyelmét sikerül felhívnunk a gyermekéhezés problémájára és ezzel egy újabb lépést teszünk a megoldás felé.”- tette hozzá Grósz Jenő.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.