Kuponos gyűjtést indít a Tesco a magyar paralimpikonok javára

200 forintos kuponok megvásárlásával támogathatják a Tesco vásárlói a magyar paralimpiai csapat felkészülését a londoni megmérettetésre. Május 21-től hat héten keresztül tart a gyűjtés, a teljes összeget a Magyar Paralimpiai Bizottság kapja – közölte a vállalat.

2012. május 10., 07:34

A Tesco vezérigazgatója és a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke írta alá azt az együttműködést, amelynek keretében az áruházlánc kuponos gyűjtést indít a paralimpiai csapat londoni felkészülésének támogatására. A Tesco látogatói 200 forintos kuponok megvásárlásával támogathatják a paralimpikonok munkáját és sikeres szereplését. A kampány május 21-én indul, és a kuponok június 30-ig lesznek kaphatók az áruházlánc pénztárainál.

A korábbi, rendkívül sikeres kuponos gyűjtésekhez képest újdonság, hogy a kuponszelvények egyedi sorszámmal lesznek ellátva, ezzel a sorszámmal regisztrálni lehet a Tesco honlapján, és a kampány végén egy szerencsés támogató kétszemélyes londoni utat nyer, belépővel a Paralimpiai Játékok megnyitó eseményére.

„Nagyon fontos szakaszához érkeztünk a londoni felkészülésnek, a sportolóknak minden támogatás számít” – mondta Gömöri Zsolt, a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke. „A Tesco kuponos gyűjtésének azért örültünk nagyon, mert abban is segít, hogy sportolóink és eredményeik szélesebb körben ismertté váljanak.”

„A Tesco jelenleg több mint 1 200 megváltozott munkaképességű alkalmazottat foglalkoztat. Úgy gondoljuk, hogy mind számukra, mind a többi 22 000 munkavállaló számára kiemelten fontos az esélyegyenlőség ügye, és ezt azzal is szeretnénk megmutatni, hogy segítjük a paralimpikonok felkészülését” – tette hozzá Gerry Gray, a Tesco vezérigazgatója.

A kuponos gyűjtést a kampány arcaként támogatja Sors Tamás úszó, paralimpikon és Gyulay Zsolt olimpiai bajnok kajakozó is.

A Tesco áruházait hetente 3 és fél millió vásárló keresi fel, így az akció hat hete alatt rendkívül sokan fognak tudomást szerezni a lehetőségről, és a szervezők remélik, hogy minél többen élnek is vele. A Tesco legutóbb az Ökumenikus Segélyszervezet adventi gyűjtését támogatta hasonló módon. Akkor 20 millió forint gyűlt össze a kuponok megvásárlásából.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.