Ferihegy kínai kezekbe kerül?

A Budapest Airport idén 70 millió meurót költ fejlesztésre, ezekbe kínaiak is beszállhatnak – írja a .

2012. január 24., 06:18

A tavalyi 9 százalékos utasszám-növekedés után az idén 5 százalékos bővüléssel számol a Budapest Airport - mondta a Magyar Nemzetnek Jost Lammers vezérigazgató. Beszámolt arról is, hogy az elmúlt hetekben egy népes, elsősorban műszaki szakemberekből álló kínai küldöttség tájékozódott a reptéren a távlati fejlesztési tervekről, amelyekben szerepel egy vasúti csomópont építése is, amelyről ezt követően további egyeztetések lesznek.

A Malév helyzetét érintő kérdésre elmondta, hogy szerinte a cég jó kezekben van, a kormány pontosan tudja, milyen fontos egy budapesti központú nemzeti légitársaság léte. Jost Lammers szerint a Malév üzleti modellje működőképes, a menedzsment jó irányba fejlesztette a céget, és az utóbbi fél évben az utasforgalmi, illetve pénzügyi adatok kifejezetten kedvezők.

Arra a kérdésre, hogy hol tart a Budapest Airport a privatizációs szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítésével, a vezérigazgató elmondta: saját előzetes adataik szerint a szerződésben vállalt 261 millió eurós, 78,3 milliárd forintos beruházási keret több mint 95 százalékát teljesítették, a beruházási összeg 250 millió euró felett van.

Az idén 70 millió eurót költenek fejlesztésre, megépítik a Malév új központját, előkészítenek egy repülőtéri hotelberuházást, és megkezdődik a cargobázis létesítése, amelyre már érvényes építési engedéllyel rendelkeznek.