Európa legnagyobb légitársasága sem ússza meg

A Lufthansa, Európa legnagyobb légitársasága, az előző évi milliárdos nyereség után tavaly 13 millió eurós veszteséget könyvelt el és a további veszteségek megelőzésére drasztikus takarékossági intézkedéseket léptet életbe.

2012. április 27., 14:07

Német lapjelentések szerint a cég világszerte három-ötezer irodai munkatársától válik meg. Frankfurtban, a konszern központi légikikötőjében, a kereken háromezer alkalmazottnak mintegy a felét elbocsátják. A megmaradókat új vállalatba szervezik, ahol alacsonyabb bérért többet kell majd dolgozniuk.

A vállalat, amelynek tavalyi forgalma meghaladta a 28 milliárd eurót, korábban gyorsan fejlődött, a 90-es években magába olvasztva többek között a Swissairt és az Austrian Airlinest. Az európai utas-szállítás azonban, amely a forgalom kétharmadát teszi ki, veszteséges.

A Lufthansát vetélytársai, köztük a fapados cégek versenye, valamint az üzemanyagárak, az adók emelkedése és bérharcok is kényszerítik arra, hogy 2014-ig legalább 1.5 milliárd eurót takarítson meg. Az intézkedések keretében a gépparkot nem bővítik és útvonalakat törölnek. A takarékossági program azt is jelentheti, hogy megszűnik a Germanwings, a cég fapados légitársasága és járatait az anyacég veszi át.

A Lufthansának németországi telephelyein mintegy 40.000 alkalmazottja van. A túlnyomórészt magántulajdonban lévő, 1926 óta működő cég, beszámítva a leányvállalatokat és a műszaki gárdát, összesen háromszor ennyi embert foglalkoztat. A Lufthansa gépei tavaly 106,3 millió utast és 2,1 millió tonna árút szállítottak. Járatai, különösen a Malév megszűnése óta, nagy szerepet játszanak a magyarországi légiközlekedés szempontjából is.

További írásokat olvashat Németországról a

www.ger - mania.huhonlapon

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.