A fiataloknak nem jön be a Facebook
Először csökkent a látogatók száma.
A Facebook anyavállalatának számító Meta vállalat közlése szerint a 18 éves történelmük során először csökkent a látogatók száma az oldalon. Elmondásuk szerint a december végéig tartó három hónapban a napi aktív felhasználók száma 1,929 milliárdra csökkent, szemben az előző negyedévi 1,930 milliárddal. A tőzsdén sem dübörög annyira a Meta: a részvényeik 20 százalékot zuhantak a New York-i tőzsdén. Csakúgy mint a szintén alájuk tartozó Twitter, Snap és a Pinterest is.
Mark Zuckerberg elmondása szerint a cég forgalma azért csökkent, mert a fiatalabb felhasználók már inkább olyan rivális oldalakhoz mennek, mint a TikTok vagy a Youtube.
A Meta – amely a Google után a világ második legnagyobb digitális hirdetési felülete – azt is közölte, hogy az Apple operációs rendszerének adatvédelmi módosításai is megnehezítették a hirdetések célzását és mérését a Facebookon és az Instagramon. Dave Wehner, a Meta pénzügyi igazgatója szerint ez „10 milliárd dollár nagyságrendű” mínuszt is jelenthet az idei évre, írja a 444.
A Meta teljes bevétele 33,67 milliárd dollárra nőtt. A következő negyedévre 27 és 29 milliárd dollár közötti bevételt prognosztizáltak, ami alacsonyabb az elemzői várakozásoknál. Zuckerberg ugyanakkor jelezte, bízik benne, hogy a videókba és a virtuális valóságba történő befektetései megtérülnek.
(Kiemelt kép: MTI/EPA/Michael Reynolds)