Elektronikus számla: sajna, ugyanúgy fizetni kell
Növekszik az elektronikus számlázást választók tábora - A közüzemi számlák mellett a biztosításokért, a mobiltelefon- és internethasználatért fizetnének legszívesebben online módon a felhasználók.
Az elmúlt néhány évben robbanásszerűen indult terjedésnek az elektronikus számlafizetés, amelynek egyik vezető szolgáltatója a Díjnet. A társaság ügyfelei között a közelmúltban végzett felmérés szerint a lakosság elsősorban kényelmi szempontokra, illetve környezetvédelmi okokra alapozva használja a rendszert. Emellett fontosnak tartják a működés megbízhatóságát is. A ma még főként közműcégek számláit befogadó rendszerben a jövőben főként a biztosítási szektort, a mobilcégeket, illetve az internetes szolgáltatókat látnák szívesen az ügyfelek.
Ahogy évtizedekkel ezelőtt a telefon, ma már az internet könnyíti meg a lakosság életét, és segíthet a mindennapi problémák megoldásában. A mai ember számára így egyáltalán nem tűnhet meglepőnek, hogy elsősorban az ügyintézések kényelme miatt dönt a lakosság az internetes szolgáltatások mellett. A Díjbeszedő Holding Zrt. által fejlesztett Díjnet elektronikus számlabemutatási és –fizetési rendszert, éppen a lakosság gondolkodásmódjának megváltozása kapcsán, a díjbeszedési szolgáltatások tapasztalataira építve 2007 áprilisában indították útjára. Az elmúlt csaknem négy évben az egyik vezető szolgáltatóvá válva 12 szolgáltató társaság és több mint 90 ezer ügyfél csatlakozott a Díjnethez.
„A közelmúltban végzett fogyasztói felmérésben megkérdezett közel nyolcezer ember négyötöde válaszolta azt, hogy elsősorban a kényelmi szempontok vezérelték, mikor a Díjnet internetes szolgáltatása mellett döntöttek” – ad rövid összegzést Majtényi Kálmán, Díjnet Zrt. vezérigazgatója. „Emellett a magyarok gondolkodásmódjának pozitív változását jelzi, hogy a felmérésben szereplők mintegy 60 százalékának döntésében a környezettudatos gondolkodásmód is fontos szerepet játszott.
Az internetes szolgáltatások kihasználtságában rejlő potenciál, illetve a már említett kényelmi szolgáltatásokat figyelembe véve nem véletlen a Díjnetet használók szolgáltatásbővítési prioritása sem. „A válaszadók csaknem fele szívesen intézné itt jegyvásárlásait, de ugyanekkora hányaduk akár még az autópályadíj feltöltést is a Díjneten keresztül bonyolítaná.” – tette hozzá a vezérigazgató.
Annak ellenére, hogy a Díjnet rendszerében érhető el a legtöbb közszolgáltató, a regisztráltak nagy része további közműcégeket látna szívesen, de komoly igény jelentkezett a válaszadók részéről a biztosítási szolgáltatások bevezetésére, illetve az internetes és mobiltelefonos szolgáltatói számlák intézésére is.
„Társaságunk folyamatosan azon dolgozik, hogy egyre több különböző szolgáltató jelenjen meg a Díjneten, hiszen célunk, hogy minél több típusú számla befizetése történhessen meg egy helyen. Felmérésünk célja is elsősorban az volt, hogy a már meglévő szolgáltatások mellé a regisztrált ügyfelek által kívánatosnak tartott szegmenseket felmérjük, ezáltal tovább csiszolva a Díjnet rendszerét.” – mondta Majtényi Kálmán.