Erre figyeljen, ha a Black Friday alatt akar vásárolni, könnyen átverhetik
Közeledik a Black Friday, eláruljuk, mire kell figyelni, azért, hogy ne verjék át.
Már most nagyon sok akcióval, kedvezménnyel kampányolnak a közelgő Black Friday miatt a különböző boltok és webshopok. Nagyon sok magas akcióval kecsegtető ajánlattal találkozhatnak a vásárlók, amelyek közül némelyik akár átverés is lehet – írta meg az Infostart.
Így kerülheti el, hogy átverjék a Black Friday alatt
Bár hivatalosan csak november 29-én lesz Black Friday, már most nagyon sok üzlet kecsegteti akciókkal a vásárlókat. A Gazdasági Versenyhivatal október végén indított kampányt a vásárlók tudatosságának erősítése érdekében, olvasható az Infostart cikkében.
„Nagyon sok vállalkozás megpróbálja kihasználni a fokozott vásárlási kedvet az úgynevezett kihagyhatatlan ajánlatok ígéretével, ami gyakran nem olyan előnyös, mint amilyennek elsőre látszik. Gyakori trükk a nagyarányú kedvezményeket hirdető akció, amely viszont csak limitált mennyiségű termékre vonatkozik”
– mondta Horváth Bálint az InfoRádióban.
A Gazdasági Versenyhivatal kommunikációs vezetője szerint gyakori, hogy a kereskedők megemelik az árakat a Black Friday előtt. Emiatt a kedvezmény mértéke sokkal látványosabbnak tűnik. Szintén gyakori, hogy sürgető üzeneteket alkalmaznak, ezzel pedig impulzusvásárlásra ösztönzik az embereket. Előfordulhat, hogy ezért a vásárló olyan terméket is megvesz, amit eredetileg nem is szeretett volna.
„Nagyon fontos, hogy a vásárlók legelőször is azt mérlegeljék, hogy szükségük van-e arra a termékre. Ha lehet, akkor hasonlítsák össze az árakat, több oldalon is nézzék meg az adott termék árát. És ami még nagyon fontos, hogy kizárólag megbízható webáruházban vásároljanak, amelynek van magyar ügyfélszolgálata, van magyar elérhetősége”
– részletezte Horváth Bálint.
Egy friss felmérés szerint a Black Friday időszakában egyre többen vásárolnak, az akciókhoz köthető vásárlások mértéke idén elérheti a 160 milliárd forintot. A vásárlók egy jelentős része kizárólag az online térben keres akciókat.
„Ez nemzetgazdasági szempontból azért különösen problémás, mert a legnépszerűbb online webáruházak jellemzően külföldi tulajdonban vannak, így a forgalmuk után gyakorlatilag nem fizetnek adót Magyarországon. Az így kieső adóbevétel pedig éves szinten egyes becslések, felmérések szerint akár az 1000 milliárd forintot is elérheti”
– zárta a gondolatait a szakértő.
Horváth Bálint elmondta, hogy az eredetileg egynapos Black Friday már egy sokkal hosszabb időszaknak tekinthető. Emiatt a Gazdasági Versenyhivatal folyamatosan ellenőrzi a kereskedőket, ha jogsértést tapasztalnak, azonnal eljárást indítanak.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Shutterstock)