A magyarok több mint egyharmada amin tud, spórol
A régióban már igen, de Magyarországon még nem érzékelhető a pozitív gazdasági fordulat.
Lengyelországra, Szlovákiára, Csehországra és Magyarországra kiterjedő negyedéves kutatás arról ad képet, hogy nehezedő gazdasági helyzet milyen reakciót okoz. Hazánkban még nem érzékelhető a pozitív fordulat, ugyanis a magyarok 37 százaléka amin csak lehet, meghúzza a nadrágszíjat. E tekintetben még mindig az első helyen állunk a régióban – derül ki a Publicis Groupe felméréséből.
A nők 42 százalékának, míg a férfiak 31 százalékának csökkent a vásárlási kedve. Ennek egyik oka lehet, hogy Magyarországon általában bevallottan a nők kezelik a család mindennapi kiadásait, míg a felmérés más országaiban ez kiegyensúlyozottabb (Csehország: nők 17 százalék, férfiak 16 százalék, Lengyelország: nők 28 százalék, férfiak 28 százalék), míg a szlovákoknál szintén a női célcsoportot érinti leginkább a költekezés visszaszorításának kérdése (nők: 26 százalék, férfiak 17százalék) – sorolja a felmérés adatait a Hvg.
A kutatás szerint két általános kategóriában is észlelhető jelentős visszarendeződés a költekezésben a korábbi negyedévhez képest. A csökkenés mértéke az alkoholnál 29 százalékról 22-re, a divatcikknél pedig 20 százalékról 15 százalékra változott.
Az alkohol kategória különösen kiemelkedő, mivel a magyarok nem terveznek lemondani róla a jövőben sem: 30 százalékról 19 százalékra csökkent azok száma, akik biztosan tervezik az alkoholra fordított kiadások csökkentését vagy alacsonyan tartását.
(Kiemelt kép illusztráció. Forrás: P. Broze / Onoky / Photononstop via AFP)