Akkumulátorgyártás – Bányákat nyitna a Volkswagen egy ötéves terv keretében

A Volkswagen 180 milliárd eurós ötéves fejlesztési tervében 15 milliárdot különítettek el a három már ismert akkumulátorgyárra és nyersanyagbeszerzésekre – nyilatkozta Thomas Schmall technológiai fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag a Reutersnek. 

2023. március 17., 09:49

Szerző:

Bányaipari beruházásokat tervez a Volkswagen konszern részben az akkumulátorgyártás alapanyag-beszerzési költségeinek csökkentése érdekében, részben pedig azért, hogy saját termelésből fedezze saját igényének a felét – mondta Thomas Schmall technológiai fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.

„A nyersanyagellátás szűk keresztmetszete maga a bányászati termelési kapacitás, ezért kell közvetlenül a bányákba befektetnünk” – mutatott rá. Az elektromos járművek gyártási költségének mintegy 40 százalékát az akkumulátorcella teszi ki. 

A konszern tervei szerint PowerCo akkumulátorgyártó érdekeltsége nem csak a konszern saját igényeit fogja kielégíteni, hanem globális szinten jelentős alapanyag-ellátó lesz Thomas Schmall tájékoztatása szerint. A PowerCo először a Ford számára szállít majd akkumulátorcellákat ahhoz az 1,2 millió járműhöz, amelyet az amerikai autógyártó a Volkswagen elektromos MEB platformjára épít Európában – mondta. 

Schmall szerint a Volkswagen hosszú távon annyi akkumulátorcellát tervez gyártani, amivel fedezni tudja saját globális akkumulátorszükségletének a felét.

Az akkumulátorgyártás túlnyomó részét Európában és Észak-Amerikában tervezi kiépíteni.

Nem szolgált azonban pontos információval arról, hogy milyen lehetséges helyszíneket vizsgálnak, vagy hogy a Volkswagen hol és mikor fektetne be közvetlenül bányákba, mondván, hogy piaci megfontolásból egyelőre nem hozzák nyilvánosságra ezeket a terveket. 

„A jövőben lesz néhány akkumulátorcella-szabvány a világon. A nagy volumenű saját termeléssel és harmadik fél piaci ellátásával azt akarjuk elérni, hogy az egyik ilyen szabvány a miénk legyen” – mondta. 

A tavaly alapított PowerCo 2030-ra 20 milliárd eurós (21,22 milliárd dollár) éves forgalmat tervez. Ami elég ambiciózus cél egy olyan cég számára, amely még nem termel jelentős mennyiségben. A PowerCo németországi Salzgitterben 2025-ben, a spanyolországi Valenciában 2026-ban, a kanadai Ontarióban pedig 2027-ben indítja be az akkumulátorgyártást. 

A Volkswagen 180 milliárd eurós ötéves fejlesztési tervében 15 milliárdot különítettek el erre a három már ismert akkumulátorgyárra és nyersanyagbeszerzésekre.

A konszern 2026-ig – amikorra a német és a spanyol üzemek már termelni fognak – biztosította a nyersanyagellátást, és a következő hónapokban dönt arról, hogy miként fedezi majd a további igényeit – mondta Schmall az interjúban. A Volkswagen emellett mintegy 14 milliárd dollár értékben rendelt akkumulátorokat a Northvolt svédországi üzemétől. 

Globális szinten olyan ázsiai gyártók, mint a CATL, az LG Chem és a Samsung SDI uralják az akkumulátorcella-gyártást. Európában pedig a tervezett akkumulátorcella-gyártókapacitás közel felét az ázsiai szereplők adják.

(Kiemelt képünk: 2022. november 15., Alsó-Szászország, Salzgitter: A fém- és villamosenergia-ipari munkások kaszásoknak öltözve vesznek részt egy közlekedési csomópontnál tartott figyelmeztető sztrájkban. A szeptember óta tartó kollektív tárgyalásokat a múlt héten a negyedik forduló után eredménytelenül berekesztették. Az IG Metall nyolc százalékkal több bért követel a fém- és villamosenergia-iparban dolgozóknak. Fotó: N: Michael Matthey/DPA/AFP)