A Toyota 35 milliárd dollárral próbálja beérni riválisait az elektromosautó-fejlesztésben
Nem adnak el annyi tisztán elektromos autót, mint amennyit szeretnének.
Több mint 35 milliárd dollárt fog költeni a Toyota az elektromos autóira, hogy az évtized végére beéjre a riválisait, köztük a Teslát, a GM-et és a Volkswagent – írta a CNN.
A cég a döntését Akio Toyoda vezérigazgató kedden jelentette be. A pénz nagy érszét az akkumlátorokra költik majd, nagyjából 17 milliárd dollárt. Céljuk, hogy 2030-ra legalább 30, tisztán elektromos hajtású modellt adjanak ki, az elektromos autóik éves eladását a jelenlegi pár ezerről 3.5 millióra emeljék. Jelenleg évente 9 millió autót értékesít a Toyota.
Vagyis azt szeretnék elérni, hogy az eladott autóik több mint egyharmada tisztán elektromos autó legyen.
A 2030-as tervüknek fontos részese lenne a luxus márkájuk, a Lexus is, a márkából évi 1 millió elektromos autó eladást várnak. Azt szretnék, ha az évtized végére minden Európában, Észak-Amerikában és Kínában eladott Lexus elektromos autó lenne. 2035-re pedig globálisan is.
A Toyota évtizedekig volt a hibrid és hidrogéncellás autók úttörője, az elektromos autók gyártásában viszont lemaradt. Méghozzá annyira, hogy az idei első félévben az eladásaiknak csak 0,1 százaléka volt tisztán elektromos autó.
(Kiemelt kép: Toyoda Akio, a Toyota Motor Corp. elnöke a japán járműgyártó elektromos járműveit bemutató sajtótájékoztatón Tokióban 2021. december 14-én. Fotó: Eugene Hoshiko / MTI/AP)