A Toyota 35 milliárd dollárral próbálja beérni riválisait az elektromosautó-fejlesztésben

Nem adnak el annyi tisztán elektromos autót, mint amennyit szeretnének.

2021. december 14., 18:20

Szerző:

Több mint 35 milliárd dollárt fog költeni a Toyota az elektromos autóira, hogy az évtized végére beéjre a riválisait, köztük a Teslát, a GM-et és a Volkswagent – írta a CNN.

A cég a döntését Akio Toyoda vezérigazgató kedden jelentette be. A pénz nagy érszét az akkumlátorokra költik majd, nagyjából 17 milliárd dollárt. Céljuk, hogy 2030-ra legalább 30, tisztán elektromos hajtású modellt adjanak ki, az elektromos autóik éves eladását a jelenlegi pár ezerről 3.5 millióra emeljék. Jelenleg évente 9 millió autót értékesít a Toyota.

Vagyis azt szeretnék elérni, hogy az eladott autóik több mint egyharmada tisztán elektromos autó legyen.

A 2030-as tervüknek fontos részese lenne a luxus márkájuk, a Lexus is, a márkából évi 1 millió elektromos autó eladást várnak. Azt szretnék, ha az évtized végére minden Európában, Észak-Amerikában és Kínában eladott Lexus elektromos autó lenne. 2035-re pedig globálisan is.

A Toyota évtizedekig volt a hibrid és hidrogéncellás autók úttörője, az elektromos autók gyártásában viszont lemaradt. Méghozzá annyira, hogy az idei első félévben az eladásaiknak csak 0,1 százaléka volt tisztán elektromos autó.

(Kiemelt kép: Toyoda Akio, a Toyota Motor Corp. elnöke a japán járműgyártó elektromos járműveit bemutató sajtótájékoztatón Tokióban 2021. december 14-én. Fotó: Eugene Hoshiko / MTI/AP)

Tegnap 18:31

Az elmaradt orosz földgázszállítások kétharmadát sikerült pótolni elsősorban a korábbinál nagyobb mennyiségű cseppfolyósított földgáz (LNG) beszerzésével és a Norvégiából vezetéken érkező gázmennyiség növelésével, így Európának a tél végéig szükséges földgáztartaléknál nagyobb készlete van – áll a Moody's Investors Service csütörtökön Londonban ismertetett szektorelemzésében.

Tegnap 18:25

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a bankközi piacon a kora reggeli jegyzéséhez képest.

Tovább tart az árak erőteljes emelkedése a gyerekek által használt mindennapos termékek esetében – derül ki a K&H gyerekinflációs kosarából. A többek között gyerekcipőt, joghurtot, narancslét és kakaós csigát tartalmazó kosár egy év alatt 21 százalékkal, 2019 decemberéhez képest pedig több mint 30 százalékkal drágult. Például a kakaós csiga ára éves szinten 53, hároméves összevetésben pedig 81 százalékkal nőtt.

Az orosz ipari termelés csökkenése 4,3 százalékra gyorsult decemberben a novemberi 1,8 százalékos visszaesés után éves szinten – közölte az orosz statisztikai hivatal.