A Tesco közleménye

A hazai görögdinnye szezonjának beköszöntével a Tesco kizárólag Magyarországon termett dinnyét kínál üzleteiben. Zöldségekből szinte csak magyar áruk találhatók az áruházlánc polcain, és a szezonális gyümölcsök esetében is hazai termésből válogathatunk.

2011. június 28., 13:16

A magyar élelmiszeripar elkötelezett partnereként a Tesco ügyel arra, hogy a szezonális termékekből kizárólag magyar áru kerüljön üzleteibe. A nyár slágertermékének számító görögdinnyéből mától kizárólag hazánkban termeltet vásárol az áruházlánc, hiszen megkezdődött az igazi szezon, a hazai termelők el tudják látni a 208 üzlettel rendelkező vállalatot - közölte a cég.

A nyári időszakban zöldségekből is szinte kizárólag magyar áru kerül a polcokra. A Tesco áruházaiba csak hazánkban nem, vagy nem elegendő mennyiségben beszerezhető zöldségfélék érkeznek ilyenkor külföldről. A legnagyobb volumenben értékesített zöldségek, így a zöldpaprika, paradicsom és a piros burgonya egyaránt 100%-ban magyar termelőktől származik, és ugyanezt lehet elmondani az uborka összes fajtájáról, hagymáról, sárgarépáról, karalábéról, salátafélékről, káposztáról valamint az összes többi hazánkban termelt zöldségfajtáról.

„Vásárlóink keresik az egyedülállóan zamatos magyar zöldségeket és gyümölcsöket, így - amit csak lehetséges- hazai termelőktől vásárolunk mi is,” közölte Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója. „Beszerző kollégáink igyekeznek biztosítani, hogy a szezonális árucikkekből kizárólag magyar termékeket kínáljunk. Ezen törekvésünknek csak a mennyiségi korlátok szabnak néha határt, de amíg csak lehet, hazai forrásból töltjük fel készleteinket. Görögdinnyéből viszont akár exportpiacokhoz is juthatnak a termelők a Tesco révén, amennyiben versenyképes áron tudják kínálni gyümölcsüket. Az elmúlt években jelentős mennyiségben került külföldi – elsősorban cseh, szlovák és lengyel – Tesco áruházak polcaira magyar dinnye.”

A görögdinnye mellett természetesen egyéb zöldség- és gyümölcsfélék exportját is segíti a Tesco. A vállalat tavaly közel 30 milliárd forint értékben értékesített magyar – elsősorban élelmiszeripari – termékeket külföldi üzleteiben.