A Malév nélkül már nem vonzó üzleti bázis Budapest

A Malév csődjének következményeivel foglalkozik a londoni Financial Times.

2012. február 12., 10:58

"Látványosan" reagált a légi közlekedési szakma a Malév összeomlására: "vagy tucatnyi" légitársaság jelentette be új járatok indítását Budapestről. A jelek szerint azonban egyikük sem fontolgatja, hogy átvegye a Malév olyan "ráhordó" jellegű célállomásait, mint például Kisinyov, Tirana, Belgrád, Szarajevó, Szkopje és Pristina – írta blogbejegyzésében a Financial Times budapesti tudósítója.

A lap megszólaltatja többek között Chris Bennettet, az Europa Capital Emerging Europe nevű, budapesti székhelyű ingatlanfejlesztési cég igazgatóját, aki szerint a Malév tette jó regionális üzleti bázissá Budapestet. Bennett szerint az olcsójegyes légitársaságok nyújtotta alternatíva, vagy a Bécsen keresztüli repülés a térségi városokba "egyszerűen nem vonzó".

Európa klímasemlegességi célkitűzései új kihívások elé állítják a magyar önkormányzatokat is, amelyeknek komoly szerep jut az épületek energetikai korszerűsítésében és a megújuló energiák terjedésének elősegítésében. A klímacélok a fosszilis energiára épülő rezsicsökkentés rendszerét is bedönthetik, az elavult háztartásokban pedig az új szabályozók könnyen rezsikatasztrófát okozhatnak.