A Google a legértékesebb márka az egész világon

Tavalyhoz hasonlóan a Google volt idén is a világ legértékesebb márkája – derült ki a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat Brandz Top 100 felméréséből.

2017. június 6., 08:20

A második legértékesebb márka az Apple, amelyet a Microsoft követ. A három cég sorrendjében nem volt változás tavalyhoz képest. A lista negyedik helyére az Amazon került, amely tavaly még hátrébb volt, a hetedik helyen állt. Az ötödik helyen továbbra is a Facebook található.

A Google márka értéke 7 százalékkal, 245,6 milliárd dollárra, az Apple értéke 3 százalékkal, 234,7 milliárd dollárra, a Microsofté 18 százalékkal, 143,2 milliárd dollárra, az Amazoné 41 százalékkal, 139,3 milliárd dollárra, a Facebooké pedig 27 százalékkal, 129,8 milliárd dollárra nőtt.

A lista első öt helyezettje közül négy technológiai és egy kiskereskedelmi (Amazon) cég.

A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 8 százalékkal nőtt egy év alatt, 3400 milliárd dollárról 3600 milliárd dollárra.

A Brandz Top 100-tanulmányt a WPP marketing- és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti. Ez a világon az egyetlen rangsor, amely potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja – a pénzügyi adatok mellett – a márkaértékek meghatározásához. A jelentés elkészítéséhez több mint hárommillió vásárlót kérdeztek meg globálisan mintegy 120 000 márka kapcsán.