520 milliós bírság a bögre miatt?
A Fővárosi Bíróság első fokon helyben hagyta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság 2007 novemberében hozott határozatát, mely 50 millió forint bírságot szabott ki a Tesco-Globál Áruházak Zrt-re, amiért az helyt adott a BAT (British American Tobacco ) Hungary Kft. promóciójának.
A BAT Hungaryt és üzleti partnereit - a HPS hosztesz ügynökséget, a Spart és a Tescot – azért sújtotta összesen 520 millió forint összegű bírsággal a NFH, mert a társaság 2007 márciusában promóciót folytatott az érintett üzletláncok üzleteiben, melynek során a vásárlók kis értékű ajándékot – bögrét - kaptak a vásárolt cigaretta mellé - írta a BAT Hungary közleménye.
A BAT Hungary a promóció idején úgy ítélte meg, hogy az elárusító helyekre koncentrált akció az akkor hatályban lévő reklámtörvénynek megfelel, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) azonban nem osztotta ezt az álláspontot. A BAT Hungary-re kiszabott bírságot ez év áprilisában végül a Fővárosi Bíróság is helyben hagyta, a mai napon pedig hasonló döntés született a Tesco-Globál Zrt.-t érintő bírság esetében.
Az érintettek a bírság összegét már 2008 elején befizették, a hatóság által előírtaknak megfelelően - írta a BAT.
A British American Tobacco érintett promóciós tevékenységeivel – melyek az iparágon belül nem voltak egyedülállóak – a hatóság vizsgálatának kezdetével azonnal felhagyott.
A közlemény még hozzáteszi: a BAT örömmel vette, hogy 2009. március elsejével olyan új reklámtörvény született, mely nem ad teret az egyéni jogértelmezések okozta félreértéseknek. Az új reklámtörvénynek való megfelelést cégünk elsődleges fontosságúnak tartotta, ezért a jogszabályok betartását munkatársaink több tízezer elárusítóhelyen személyesen is ellenőrizték - írta a British American Tobacco.