2015-re évi 80 milliárd dolláros forgalom

Becslések szerint 2015-re meghaladhatja az évi 80 milliárd dolláros forgalmat a hamisítás elleni technológiák piaca. Szakértők szerint a gyógyszerek és élelmiszerek vannak leginkább kitéve a hamisítás veszélyeinek.

2010. július 16., 08:05

A Securing Pharma által idézett Global Industry Analysts jelentése szerint 2015-re évi 82,2 milliárd dolláros piaci forgalmat érhetnek el a különböző termékhamisítás, különösen az élelmiszer- és gyógyszerhamisítás elleni technológiák szolgáltatói. A tanulmány szerint a gyógyszer- és élelmiszeriparág képviselői jelentős anyagi veszteséget könyvelhetnek el a hamisítás miatt, ami arra ösztönzi a gyártókat, hogy befektetéssel, márkanév erősítéssel és hamisítás elleni technológiák alkalmazásával reagáljanak az illegális kereskedelemre.

A GIA szakértői szerint a gyógyszergyártók részéről folyamatosan nő az igény a termékvédelemre és azok eredetiségét igazoló megoldások használatára. A gyógyszerek esetében a szakértők szerint egyaránt jövője van a hologramos jelzéseknek, záró fóliáknak, a speciális nyomtatási és a rádiófrekvenciás azonosító (RFID) technológiáknak.

A tanulmány kiemeli, hogy a folyamatos piaci növekedés a gazdasági válság ellenére is mérhető, ami elsősorban a szabályozási ösztönzőknek köszönhető. A hamisítás elleni piac két főszereplője, az Európai Unió és az Egyesült Államok hatóságai ugyanis a gyógyszerek - csomagonként történő - egyedi azonosításának a bevezetésére, és így a hamisítványok kiszűrése érdekében tesznek lépéseket. Az észak-amerikai és európai székhelyű márkatulajdonosok ennek okán egyre nagyobb arányban fektetnek be a hatósági követelményeknek megfelelő technológiákba.

A GIA szerint a kormányzati szabályozás befektetés ösztönző hatása fontos, ráadásul a jelenlegi gazdasági körülmények között ésszerű döntés is a jogtulajdonosok részéről, ha hamisítás elleni lépésekkel megpróbálják visszaszerezni elvesztett bevételüket a hamisítóktól.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.