Erkel László Kentaur: „Soha nem szégyelltem a nevem, büszke voltam rá, de kellett egy becenév” (Exkluzív videó a 168.hu-n!)
Erkel László Kentaur Jászai Mari-díjas és érdemes művész a zenéhez fűződő viszonyáról, művésznevének kialakulásáról is vallott a Neshama TV Dobd be magad című műsorában. Az izgalmas beszélgetés kizárólag a 168.hu felületén látható, ne hagyja ki!
Erkel László Kentaur, Jászai Mari-díjas és érdemes művész szakmai pályafutásának legfontosabb állomásairól, művésznevének hátteréről beszélt a Réczei Tamás vezette Dobd be magad! című műsorban.
Erkel: a név kötelez?
Erkel Lászlót, vagy ahogyan szinte mindenki ismeri, Kentaurt, a díszlet- és jelmeztervezés mellett a magyar könnyűzene meghatározó alakjaként is jegyezhetjük. Utóbbi nem meglepő, hiszen Erkel Ferenc testvérének leszármazottjaként a családjában mindig is jelen volt a zene. Ám a művész mégsem az eredeti nevén vált ismertté.
„Nem azért nem Erkelként zenéltem, mert bármi problémám lett volna a névvel, hanem mert a könnyűzene világában egy újhullámos zenekarban nagyon fura lett volna Erkelként szólóénekesnek lenni”
– árulta el művészneve születésének hátteréről Kentaur. Hozzátette, a név egyébként a Hinta Kenta becenévből alakult át, amely végül ráragadt, és immár véglegesen összeforrt vele.
S ha már zene: Kentaur zenei karrierje igazán ígéretesen indult. Előbb a Satöbbi zenekarral ért el sikereket, majd a ‘80-as évek végén szólókarrierbe kezdett. Presser Gábor és Sztevanovity Dusán gondozásában meg is jelent egy lemeze, mely óriási sikert aratott, ám később mégis a tervezés és a színház világában kötött ki.
Utóbbi kapcsán Kentaur külön kiemelte a Miss Saigon című darabot, ami különleges szerepet tölt be az életében. Ennek kapcsán került ugyanis Angliába, ahol egy producer bevonta egy tehetséggondozási programba. Így a Broadway, a West End és a világsiker is adott lett volna számára, ám ő végül mégis Magyarországot választotta. De hogy miért, az az interjúból kiderül!
Erkel László Kentaur bedobta magát, de mibe is?
Erkel László Kentaur az interjú során bedobta magát, így őszintén beszélt karrierjének legfontosabb állomásairól. Ami nem véletlen, hiszen a Neshama TV Dobd be magad! című portréműsorának pontosan ez a lényege. Hogy a meghívott vendégek történeteket osszanak meg a gyerekkorukról, kifejezzék az érzelmeiket, és beszéljenek arról is, szoktak-e feszültséglevezetés céljából játszani. A műsor során kiderül róluk, hogy mennyire kudarctűrők, van-e bennük versenyszellem, és hogy csapatjátékosok-e vagy inkább egyedül küzdenek meg a problémákkal.
A Dobd be magad! vendégei olyan dolgokat is megosztanak a saját életútjukkal kapcsolatban, amelyekről ritkán beszélnek a nagynyilvánosság előtt. S hogy mik ezek pontosan? Az életük taktikája és annak esetleges kudarcai, a szabálykövetési képességük és feszültségük kifejezése, a konfliktusokban való szerepük.
Összességében a Dobd be magad! egy olyan életútutazás, amely elkalauzol bennünket a műsor vendégeinek élettörténetében a legrejtettebb összefüggésekbe.
Persze az utazás elképzelhetetlen lenne egy kiváló játékmester közreműködése nélkül, aki ezúttal sem más, mint Réczei Tamás színházrendező és dramaturg, a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház egykori művészeti vezetője, a Kaposvári Egyetem Művészeti Karának volt oktatója. A műsorvezető a 2019-ben megjelent Nagyon kell szeretniök doku-dráma kötet szerzője, 2020-tól az EMIH kulturális tanácsadója, a Baross utcában megnyíló Firgun Színház vezetője.