Újabb aljas átverés terjed: vigyázzon, így próbálják csalók kirámolni a lakását

Csalók most épp a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt. munkatársainak adják ki magukat, hogy gond nélkül juthassanak be a lakásokba.

2025. április 11., 11:29

Szerző:

Figyelmeztetést adott ki a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt. (DMRV), miután tudomásukra jutott, hogy ismét csalók próbálnak bejutni a lakásokba a cég nevével visszaélve – írja a 24.hu. A cikk szerint a DMRV munkatársai valóban megkezdték a 2025-ben esedékes vízóracseréket, azonban a lakók figyelmét felhívták arra, hogy a hivatalos szerelők minden esetben céges logóval ellátott járművel, párosával érkeznek, és egyenruhát viselnek.

A társaság kiemelte: a digitális ügyintézés miatt már nem kérnek aláírást vagy papíralapú igazolást, minden adatot PDA eszközzel rögzítenek. Éppen ezért kérik az ügyfeleket, hogy ne engedjenek be bárkit, aki vízóracserére hivatkozik – mindig győződjenek meg a szerelők kilétéről. Az ilyen próbálkozások nemcsak anyagi kárt okozhatnak, hanem biztonsági kockázatot is jelentenek.

Nem csak kopogtatva támadnak a csalók

Korábban megírtuk, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint újfajta csalás terjed több – jellemzően külföldi – weboldalon. A csalók feltűnően vonzó árú termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak külföldi weboldalakon, miközben a vásárlás során a gyanútlan ügyfelek tudtukon kívül ismétlődő előfizetésekhez is hozzájárulnak. Ez azt eredményezi, hogy a vásárlást követően rendszeres, akár heti szintű terhelések jelennek meg a bankszámlájukon. A csalás működési mechanizmusa rendkívül egyszerű:

  • Gyanúsan vonzó ajánlatokkal csalit dobnak a gyanútlan vásárló elé. A csalók olyan termékeket vagy szolgáltatásokat hirdetnek, amelyek ára jelentősen alacsonyabb a piaci átlagnál, ezzel csábítva vásárlásra az ügyfeleket.
  • A vásárlási folyamat során az apró betűs részekben vagy elrejtett módon szerepel, hogy a tranzakcióval az ügyfél egy ismétlődő előfizetéshez is hozzájárul.
  • Az első, erős ügyfélhitelesítéssel jóváhagyott vásárlás után a csalók rendszeres időközönként (például hetente) kisebb összegeket vonnak le az ügyfél számlájáról. Az összeg nem olyan jelentős, hogy azonnal szemet szúrjon, de hosszabb távon összeadva szép kis summától szabadítják meg az áldozatokat a csalók.

A bankok az első, ügyfél által jóváhagyott tranzakció alapján nem mindig tudják felismerni a csalárd szándékot, mivel nem ismerik az ügyfél és a szolgáltató közötti szerződés részleteit. Ezért az ismétlődő terhelések automatikusan teljesülhetnek, amíg az ügyfél nem jelzi a problémát. Az MNB ezért kiemeli a fogyasztók felelősségét és éberségét az ilyen helyzetek elkerülése érdekében.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: RegioTv via Pixabay)