Transzvesztitával reklámoz gyerekruhákat a North Face

Nemrég a Bud Light veszített rengeteget azon, hogy amerikai reklámkampányával az LMBTQ közösséget célozta meg, most pedig a North Face is követheti – a céget külön támadások érik azért is, mert úgy tűnhet, hogy kisgyerekekre is kiterjesztette kampányát.

2023. május 25., 14:42

Szerző:

Nem sokkal azután, hogy a Bud Light szélsőjobboldali szakértők és a közösségi média felhasználói kereszttüzébe került a transznemű TikTok-sztárral, Dylan Mulvaney-vel való rövid partnerség miatt, a kritikusok úgy tűnik, hogy megragadják a lendületet, és sok más vállalatra is rászállnak az LMBTQ közösséget megszólító reklámkampányok okán – írja a Forbes.

Célkeresztben a North Face

A legtöbb támadást a North Face ruhamárka kapja, amely partnerségre lépett a drag queenként ismert Pattie Goniával, és az Out in Nature (Ki a természetbe) fantázianevű kollekciója részeként szivárványszínekkel festett gyermekruházatot is árul.

A cég egyik reklámjában Gonia beszél is homoszexualitásáról, és a National Pulse beszámolója szerint a képernyőn felvillan a „COME OUT” felirat, ami ebben az esetben félreérthető, hiszen hasonlít a nem heteroszexuális identitás felvállalására használt „coming out” kifejezésre.

A Forbes szerint azonban nem arról van szó, amit a North Face bírálói állítanak, ám a reklámkampány félreérthetősége úgy tűnik, elég nagy hiba volt.

Fontos célközönség

Az ugyanis, hogy a nagyvállalatok egyre erősebben fókuszálnak az LMBTQ közösség tagjaira, teljesen érthető, hiszen becslések szerint az LMBTQ-közösség globális vásárlóereje 3,9 billió dollár, míg csak az Egyesült Államokban 1,1 milliárd dollár évente.

Kontraproduktív is lehet

Mint ismeretes, nemrég a Bud Light próbálkozott a vásárlóközönség LMBTQ-rétegét megszólítani, ám nem jártak sikerrel: konzervatív politikusok, művészek és más közéleti személyiségek olyan elánnal támadtak a sörmárkának, hogy az végül dollármilliárdokat vesztett a bojkottot is kiváltó kampánya miatt. De korábban konzervatív támadások értek már ital-és autómárkát, legutóbb pedig a Starbucksot bírálták, amiért egy – a kritikusok szerint egyébként kedves és „úttörő” – reklámot mutatott be Indiában, amely egy transznemű lányával kibékülő apát ábrázolt.

(Képünk forrása a North Face reklámvideója)

A lengyel jobboldali párt, a PiS tavaly kiesett a hatalomból, így az elérése is jelentősen csökkent. A párt azonban most egy huszáros mozdulattal – konkrétan Mészáros Lőrinc segítségével – szerezne magának nyilvánosságot.