Még mindig nem fizették ki a Szuezi-csatornában ragadt hajónál dolgozó markolót

Hiába dolgozott öt napon át napi 21 órát, nemhogy a túlórapénzét nem fizették ki, még csak meg se köszönték a munkáját.

2021. április 13., 12:26

Szerző:

Valószínűleg nagyon kevesen maradtak le azokról a mémekről, ahol a hangyáninak tűnő markoló a gigantikus, négy focipályányi teherhajó mellett tüsténkedik. Sofőrje büszkén, de üres zsebbel emlékszik vissza az Ever Given kálváriájára és kiszabadítására. 

A markoló kezelője, a 28 éves Abdulah Abdulgavad ugyanis öt napon át dolgozott napi 21 órában, gyakorlatilag alvás nélkül, hogy kiszabadítsa a keresztbefordult teherhajót. Abdulgavadot egyből az Ever Given elakadása után, még március 23-án riasztották a főnökei azzal, hogy "azonnal" szükség van a munkájára. A feladata az volt, hogy földnyelvet építsen, amin át meg lehet közelíteni az elakadt hajót. Ez azonban elég nagy és veszélyes kihívás volt.

"Végig rettegtem, hogy a hajó megbillenhet. Ha arrafele borul, ahol én vagyok, akkor viszlát nekem, és viszlát a markolómnak. Láthatták, hogy mekkora a hajó, és láthatták, hogy mekkora a markolóm. Rettenetes volt" - mesélte a Business Insidernek.

Láttuk, rengeteg mém is született belőle, íme néhány:

Min mondta, második munkanapján kezdtek terjedni a mémek, ami Abdulgavadot csak még jobban feltüzelte. "Úgy voltam vele, hogy ha gúnyt űznek belőlem, akkor csak azért is megmutatom, hogy meg tudom csinálni. Nekem az egész nem volt annyira vicces, mert nem tudtuk, hogy sikerül-e kiszabadítani a hajót, én meg ott voltam az egész közepén közepén" - mesélte.

Az Ever Givent végül március 29-én szabadították ki, addigra Abdulgavad és kollégái már nagyon fáradtak. "De bármilyen kimerültek is voltunk, amikor a hajó végre kiszabadult, minden fáradtságunk elpárolgott, akkora volt a sikerélmény" - mesélte. A férfit azonban azóta is csak a szép emlékek "fizetik meg" tettéért, ugyanis nemhogy a túlórapénzét nem fizették ki, még csak meg se köszönték a munkáját. Abdulgavad támogatására ezért adománygyűjtés is indult már.

(Kiemelt kép: Szuezi-csatorna, 2021. március 25. A Szuezi-csatorna Hatóság által közreadott képen munkagéppel próbálják kiszabadítani a keresztbe fordult és beszorult Ever Given nevű konténerszállítót a Szuezi-csatornában 2021. március 25-én. A világ egyik legnagyobb teherhajója két napja blokkolja a forgalmat, a baleset miatt felfüggesztették a hajóforgalmat a Szuezi-csatornában. MTI/EPA/Szuezi-csatorna Hatóság)

15:49

Vádemelés nélkül lezárta a csíkszeredai ügyészség azokat a büntetőjogi eljárásokat, amelyeket az úzvölgyi katonatemetőben a nacionalista Calea Neamului (Nemzet útja) egyesület által tavaly engedély nélkül felállított 150 fakereszt ügyében indított - tudatta szerdán a Maszol.ro hírportál a magyargyűlölő Mihai Tirnoveanunak, az egyesület vezetőjének a Facebookon közzétett bejelentését ismertetve.