Döntést hozott az egyik legnagyobb légitársaság, ezeket kitiltja a fedélzetről
A nagy légitársaságok folyamatosan jelentenek be változásokat, melyekkel az utazás élményét szeretnék javítani. Most a Lufthansa tett egy egészen meglepő bejelentést.
Korábban a 168.hu is beszámolt arról, hogy 2025-től több változásra is számíthatnak azok, akik repülővel szeretnének utazni. A fapados légitársaságok mellett most a Lufthansa is bejelentést tett, és elárulták, hogy egyes dolgokat a jövőben már nem lehet majd megvásárolni a fedélzeten, írta meg oe24.at nyomán az Economx.
Megszünteti ezt a szolgáltatását az egyik legnagyobb légitársaság
A Lufthansa hivatalosan is bejelentette, hogy gazdasági okokból teljesen megszünteti a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain. Ennek értelmében a jövőben nem lehet majd parfümöt, cigarettát vagy napszemüveget vásárolni a repülőgépeken. A döntést a csökkenő kereslettel és a növekvő beszerzési költségekkel indokolták.
A fedélzeti vásárlás egyes járatokon már korábban megszűnt, szeptembertől pedig a Lufthansa teljes hálózatára kiterjed a tiltás. A rövid távú járatokon már egy ideje nem volt ilyen jellegű árusítás, a vásárlók azonban továbbra is hozzájuthatnak ezekhez a termékekhez a webáruházban és a repülőtéri üzletekben. A Tuifly és a Condor továbbra is fenntartják a fedélzeti értékesítést. Előbbi erős keresletről számolt be, különösen a hosszú turista járatokon, míg utóbbi szintén jó eladási eredményekre hivatkozva nem tervezi a leállítást.
A Lufthansa a vásárlás megszüntetése mellett javítani kívánja a fedélzeti élményt: bővítik az ételek és italok kínálatát, és mesterséges intelligenciával optimalizálják az ellátást. Egy új nyomkövető rendszer elemzi majd, hogy az utasok mennyit fogyasztottak az ételekből, így pontosabb képet kapnak az igényekről. Miközben a Lufthansa racionalizál, más légitársaságok új módokon próbálják megnyerni a hűséges utasokat. A British Airways után a Ryanair is újraszabja hűségprogramját, célzottan a fizetőképesebb ügyfelek megszólítására.
A Ryanair utasai erre készülhetnek májustól
Korábban a 168.hu is megírta, hogy a Ryanair szeretné papírmentessé tenni a repülést. Ez azt jelenti, hogy még van lehetőség arra, hogy az utasok beszállókártyát kérjenek vagy kinyomtassák azt a repülőtéren, ha elfelejtették digitális formában letölteni, vagy esetleg nincs letöltve a telefonjukra az applikáció. Ennek az ára jelenleg 55 euró. A jövőben ez a lehetőség azonban megszűnik, mivel májustól már csakis digitális formában mutathatják be az utasok a beszállókártyáikat. A cég igazgatója, Michael O’Leary úgy gondolja, hogy a digitalizációval sokkal gördülékenyebb lesz az utazás.
„Fokozatosan megszüntetjük a check-in pultokat is, ahogyan a poggyászpultokat is korszerűsítettük. Minden digitálisan fog történni az alkalmazáson keresztül”
- mondta.
Korábban Michael O’Leary azt nyilatkozta, hogy a cég kidolgozott azokra az esetekre is eljárásokat, ha az utas telefonja lemerülne vagy elveszne. Elmondta, hogy ilyenkor az utas neve és az útlevele alapján el tudják végezni a beszállítást, mivel visszakereshetőek az információk.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Pexels)