A sógorok nem viccelnek, komolyan betartatják a KRESZ-t
Ausztriában sor került a második gyorshajtást követő autóárverezésre. A KRESZ be nem tartásából fakadó aukción egy 22 éves Volkswagen Passat talált új gazdára.
Rosszul járnak Ausztriában azok, akik nem tartják be a KRESZ-t. Többek között egy 17 éves sofőr is, aki az osztrák A1-es autópálya 100 km/h-s sebességkorlátozású linzi szakaszán szolid 198 km/h-val haladt még augusztusban. A fiatal sofőrt tettéért akkor 700 eurós pénzbírságra kötelezték, a jogosítványát és az autóját pedig elvették tőle a helyi hatóságok – írja a 24.hu.
Ám ami ezután következik, arra azért eddig nem nagyon volt példa a sógoroknál: mivel a salzburgi sofőrnek már korábban is akadt gondja a rendőrökkel, ezért az autóját nem csak hogy lefoglalták, hanem el is árverezték azt. S hogy mit kell tudni a mintegy 190 ezer kilométert futott 22 éves Volkswagen Passat aukciójáról? Nos, azt egy osztrák cég bocsájtotta kalapács alá. A szürke kombi indulóára eredendően 400 euró volt, ám nem sokkal később már 1400 eurónál tartott a szerdáig tartó online licit. Az autó eredeti tulajdonosa pedig természetesen az eladási árból nem lát majd semmit, hiszen annak a 30 százaléka az illetékes állami hatósághoz, 70 százaléka pedig egy közlekedésbiztonsági alaphoz kerül.
A mostani amúgy a második gyorshajtást követő árverezés Ausztriában. Még nyáron 6800 euróért talált új gazdát magának egy 20 ezer kilométert futott Peugeot 208, melynek sofőrje a megengedett 80 helyett 153 km/h-val furikázott.
Így változik itthon a KRESZ
Ha az autókat nem is árverezik majd el, egy sor szigorú szabályt tartalmaz majd magyarországi KRESZ. Ahogyan azt korábban megírtuk: hosszú évekkel ezelőtt felmerült az igény, hogy a KRESZ szabályait a mai kor igényeihez igazítsák, már csak azért is, mert időközben olyan új járművek is megjelentek, mint például az elektromos rollerek. Korábbi cikkünkben sorra is vettük a legfontosabb változásokat, amiket akár már jövőre bevezethetnek.
Az új szabályok közül az egyik legfontosabb az indexelésre vonatkozik. Fontos újítás lesz, hogy az irányjelzést már az adott művelet megkezdése előtt legalább 2 másodperccel ki kell tenni. Bizonyos helyzetekben ez nem tud majd megvalósulni, például egy körforgalom esetén, de alapelvként ezt szeretnék bevezetni.
A sebességhatárok is módosulni fognak: az autópályákon a 130 km/h továbbra is megmarad, de egyes útszakaszokon az útkezelő dönthet majd arról, hogy engedélyezi-e a 140 km/h-s sebességet. Lakott területen kívül 90 km/h-s sebességet engedélyeznének az autóbuszok, tehergépkocsik és járműszerelvények számára, de egyéb járművek esetében is az eddiginél gyorsabb haladást engedélyeznének a lakott területeken kívül.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: NoName_13 / Pixabay)