Tovább dagad a pécsi buszbotrány
A Pécsi Közlekedési (PK) Zrt.kénytelen lemondani a Pappas Autó Pécs (PAP) Kft.-ben lévő, 168 millió forintos üzletrészéről három olyan használt csuklós Mercedes buszért cserébe, amelyért a pécsi közlekedési társaság fizette a lízingdíjat. A két cég megállapodásáról egyelőre nem született döntés – derül ki egy, a Dunántúli Napló birtokába jutott dokumentumból.
Zárt ajtók mögött tartottak rendkívüli közgyűlést a múlt hét végén a pécsi városházán – írta a lap online kiadása. A Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. és a Mercedes buszokat a városba hozó és karbantartó cég megállapodásáról egyelőre nem született döntés.
„Újabb csontváz hullott ki a szekrényből, a városvezetés a 2003-as Mercedes szerződés miatt ügyészégi vizsgálatot kezdeményez” – jelentette ki Nagy Csaba, Pécs fideszes alpolgármestere, miután értesült arról, hogy a Dunántúli Napló birtokába jutott a múlt csütörtöki, – a PK Zrt. kérésére – zárt ülésre készített előterjesztés.
Ennek tárgya: a PK Zrt. Pappas Autó Pécs (PAP) Kft.-ben lévő üzletrészének értékesítése.
A PAP Kft.-t 2003-ban hozták létre 800 millió forintos törzstőkével, amelyben 21 százalékos üzletrésze volt a PK Zrt.-nek, a közlekedési cég ekkor fizette be a 168 millió forintot. A többségi tulajdonos a Pappas Magyarország (PAM) Kft. volt.
Ezután a PAP Kft. kapott kizárólagos jogot arra, hogy a Mercedes buszokat a pécsi közlekedési cég számára az országba hozza, azokat szervizelje, karbantartsa. Az szerződés szerint azonban, miután a PK Zrt. – a vállaltakkal ellentétben – 2007-ben és 2008-ban egyetlen buszt sem vásárolt, jelentős, összesen 122 millió forintos „adósságot” halmozott fel a PAM Kft.-vel szemben.
Pécsnek a két év alatt legalább tizennyolc buszt kellett volna megvásárolnia. A PAP Kft.-nek az elmaradt buszbeszerzés miatt 2007-ben és 2008-ban is vesztesége keletkezett, ezért a PAM Kft. pótbefizetést írt elő a PK Zrt. számára, összesen 50 millió forint értékben. Ezzel együtt a PAM összesen 172 millió forintot követel a PK Zrt-től. Most, az előterjesztés szerint a Pappas Magyarország belemenne abba, hogy a PK Zrt. 21 százalékos üzletrészéért cserébe lemondana a követelésékről, és visszaadna három, hónapok óta lefoglalt Mercedest.
Keczer László, a PK Zrt. vezérigazgatója kijelentette: miután 2008 októberében átvette a PK Zrt. vezetését, és megismerte a javítási szerződés tartalmát, azonnal kezdeményezte annak felmondását.