Több százezren nézték a Dobrev-Márki-Zay vitát
Utoljára a foci Eb alatt néztek annyian tévéműsort egy hétköznap este, mint most.
Kiemelkedő nézettséget hozott az RTL Klub-on megrendezett második ellenzéki miniszterelnök-jelölti vita október 13-án. A másfél órás, élő vitaműsor a 18-49 éves körében 17,2%-os közönségarányt ért el, ez a teljes lakosságban 816 ezer főt jelentett – írta az RTL Klub közleményében. Összehasonlításképpen utoljára a foci Eb alatt néztek ennyien egy tévéműsort hétköznap este.
Dobrev Klára és Márki-Zay Péter vitáját az előző – szeptember 24-én lezajlott – műsorhoz képest a teljes lakosságban 22%-kal nézték többen. A vitaműsor a fiatalok körében is nézett volt. A vitaműsor saját idősávja legnézettebb műsora volt a 18-49 évesek körében és a teljes lakosságban is, emellett utóbbi célcsoportban július közepe óta ez lett a legnézettebb műsorszám a hétköznap estékben.
A szerdai vita nézői összetétele nagyon hasonló volt a szeptember 24-ihez: most is inkább a budapesti (30,1 SHR%), vidéki nagyvárosi (25,1 SHR%) magasabb iskolai végzettségű (felsőfokú: 36,3 SHR%, érettségizett: 22,8 SHR%) nézőket érdekelte a leginkább a két jelölt összecsapása. Érdekesség ugyanakkor, hogy a második vita nézői között a legnagyobb növekedés az első fordulóhoz képest a fiatalokon (18-29: +57%), illetve a kisvárosi (+31%) és falusi célcsoporton (+53%) volt.
A választási vitaműsor online nézettsége is kiemelkedő volt: csütörtök reggelig az RTL Most-on a videóindítások száma csaknem 9700 volt. Az online nézők 31%-a nő, 69%-uk férfi, átlagos életkoruk 36 év. Ez a megoszlás csaknem megegyezik a vitaműsort a televíziós adással párhuzamosan, online élőben az RTL Most+ felületén követőékkel: itt 39 éves átlag életkor mellett 38% volt a nők és 62% férfiak aránya.
(Kiemelt kép: Miniszterelnök-jelölti vita, RTL, 2021.10.13. Fotó: Bielik István/168)