Tarlós „épelméjűbb” ajánlatokat vár az új metrótenderen
Korábban azért vonták vissza a pályázatot, mert az akkori engedélyes tervek alapján kiírt közbeszerzésre rendkívül magas ajánlati árak érkeztek. „Arra számítunk, hogy épelméjűbb árajánlatok érkeznek be, amik az infrastruktúra felújítás de facto megkezdését lehetővé teszik” – fogalmazott Tarlós az MTI tudósítása szerint.
A főpolgármester szerint a rövidesen elkészülő, új kiviteli tervekre épülő közbeszerzési eljárás előkészítése megkezdődött, az ajánlati felhívást és a szerződéstervezetet 2016. december 2-án a Fővárosi Közbeszerzési Kft.-nek elküldték. A vasúti pálya és alagúti munkák közbeszerzési eljárásának az anyagai készülnek, az ajánlati felhívást és a szerződéstervezetet a Közbeszerzési Kft. megkapta.
- A déli szakasz felújítása 2017. június 15-én indul és 2018. szeptember 30-ig tart
- Az északi szakasz teljes lezárása 2017. október elsején kezdődik és 2018. szeptember 30-án fejeződik be
- A középső szakaszt 2018. október elsején zárják le és 2019. szeptember 26-ára fejeződnek be itt a munkák.
A Lehet téri és a Nagyvárad téri állomások és a csatlakozó pályák felújítását 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között végzik el. A déli szakaszon a metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai kiviteli munkák megkezdődtek.
Tarlós István a költségcsökkenés lehetőségét arra alapozza, hogy egyrészt a kiviteli tervek alapján történhet az ajánlattétel, másrészt a hiányzó engedélyek megszerzése a korábbiaktól eltérően nem a vállalkozó feladata lesz, azok megszerzését a BKV magára vállalta. Továbbá a BKV által nyújtandó szolgáltatások most már önköltségen kerülnek elszámolásra a korábbi piaci árakkal szemben, és a szerződés több pontjának előírását egyértelműbbé tették a kiírásban, a vállalkozói felelősségi körök jobban definiáltak, így aztán ez esetben sem lehet árfelhajtó tényezőket olyan mértékben beárazni, mint azt az engedélyes tervek alapján tették.
A főpolgármester további költségcsökkentési lehetőségként említette azt, hogy a felszíni buszpótlás kapcsán helyettesítő megoldást alkalmaznak, azaz a metrópótló buszok tárolására igénybe veszik az óbudai buszgarázs területét ahelyett, hogy az eredetileg tervezett ideiglenes busztárolót kiépítenék.