Tarlós: A bringások a buszsávban peckeskednek
Spekulatív piszkálódásnak tartja a kerékpáros közlekedés visszafejlesztéséről szóló közbeszédet Tarlós istván. A főpolgármester a hvg.hu-nak adott azt mondja: felülvizsgálatról, biztonsági intézkedésekről gondolkodnak. A 3-as metróról azt mondta: jobb a sínek állapota, mint korábban.
A főpolgármester szerint nem igaz, hogy nem támogatja a kerékpározást, de egy nagyvárosban össze kell hangolni mindent, a tömegközlekedéstől a gyalogosokig. Szerinte életszerűtlen az az elvárás, hogy a kerékpározás legyen az egyetlen igazodási pont.
A biciklis forgalom visszaszorításáról
nyilvánosságra kerültfőpolgármesteri utasításról azt mondja, hogy azt nem egyedül ő jegyzi, a kabinete, a vezetői értekezlet többségi döntéseiről van szó. Ugyanakkor szerinte nincsenek olyan megállapítások az anyagban, amelyekről a kerékpáros kemény mag felhívása beszél.„Az nem megy, hogy mindenki a biciklisek ad hoc ötleteihez alkalmazkodjék. Egy kiterjedt belváros teljes autómentesítése sem szakmailag, sem méltányosság, sem józan paraszti ész szempontjából nem látszik számomra megérvelhetőnek. Az olyan, Bajcsy-Zsilinszky úti és Károly körúti megoldásokat pedig ugyancsak értelmetlennek tartom, amikor a kiépített bicikliút mellett két és fél méterre ráfestik a buszsávra a kerékpáros piktogramot. Miért épült akkor a kerékpárút? Mert a kerékpárosok többsége nem a bicikliutat használja, hanem ott peckeskedik a buszsávban” – fejtette ki.
Vitézy Dávidnak így szúrt oda: „A BKK korábbi vezetése a fiatalságra, mint megfellebbezhetetlen jogosítványra támaszkodva akart átugrani olyan lépcsőket, amiket Hollandiában, vagy más országokban fokozatosan vezettek be, és át akarta állítani gyorsan az egész várost egy szigorú kerékpáros mentalitásra, de ez nem arányos elképzelés. Én nem a kerékpározás ellen vagyok, de azért tartom infantilisnak a holland meg kínai mintákat előhozni, mert ott ennek a dolognak sok évtizedes hagyományai vannak, meg vannak az előfeltételek, kialakult a kultúra is. Nem akarok személyeskedni, és nem fűződik érdekem hozzá, hogy bárkit okkal vagy ok nélkül bántsak. De vannak olyan, sajátos beállítottságú emberek, akikben talán valamiféle infantilis indulat is munkál, mivel nincs jogosítványuk, a fejlesztési területről elkerülnek egy múzeumba, és onnan próbálják heccelni az embereket és a fejlesztéseket manipulálni.”
A 3-as
metrórólazt mondta: a 2010 előtti ciklus legnagyobb mulasztásának tartja, hogy a metró felújításával nem foglalkoztak, és most sokan abból akarnak politikai tőkét kovácsolni, hogy halálfélelemmel riogatnak. Szerinte bár gyakorlatilag mindennapos ellenőrzés kell, de most jobb a sínek állapota, mint korábban, a hétvégéken is folynak a síncserék saját forrású felújításként. „Ha a metrót életveszélyesnek minősítik, azt abban a pillanatban meg fogják állítani. De az politikai skandalum, ha a 3-as metró megáll” – tette hozzá.