Simicska cégeit is kitömte az MNB
Egyedüli pályázóként nyert 2013 végén a Simicska-közeli IMG hatmilliárdos tendert a Növekedési Hitelprogram kedvezményes vállalkozói hiteleinek a hirdetésére. Az : az IMG ebből a hatmilliárdból sokat költött az azóta kegyvesztett Simicska cégei által tulajdonolt közterületi plakátokra és rádióreklámokra.
A kikért adatokból az Index megtudta: a tévék közül a TV2-nél, az online felületek közül a Matolcsy unokatestvéréhez köthető VS.hu-nál költhették a legtöbbet, de az Index szerint a szerződések olyan homályos megfogalmazásokat tartalmaznak, hogy azokból nem derül ki pontosan, mire is mentek el ezek a pénzek. Teljesítésigazolást például egyikhez sem csatoltak.
A Növekedési Hitelprogram egy több mint 2000 milliárdos, rendkívül kedvezményes hitelprogram volt, az Index szerint az is kérdéses, szükség volt-e promócióra egyáltalán. „Ingyenpénzt minek kell őrült drágán reklámozni is?”
A hatmilliárdos kampányban nem a piaci szokásnak, a reklámtorta arányait követve költöttek, hanem mintha egyenesen a Fidesz sokáig első számú udvari beszállítójának tekintett vállalkozó cégeihez igazodtak volna: ugyanis épp olyan médiatípusokra költöttek sokat, amellyel Simicska is rendelkezett.
A tévés hirdetéseknél nincsenek pontos adatok a szerződésekben, de annyi kiderül: egymilliárdért rendeltek hirdetéseket a TV2-től a 2014. április–decemberi időszakra. Az NHP-reklámkampány keretében meglehetősen túlárazott rövid kisfilmek is készültek egyenként 2,2–22 millió forintból.
Az Index cikke szerint az MNB a VS.hu-ban 270 millió forint közpénzt költhetett el, ezzel a lap egész éves működését megfinanszírozva. Mint ismert, az alapítványain keresztül az MNB további félmilliárd forint fölötti összeget adott a VS.hu kiadójának. Utóbbi még plusz félmilliárd forint állami támogatású hitelt is kapott Matolcsy unokatestvére, Szemerey bankján keresztül.
A jegybank a Századvég által megvett Napi Gazdaságban (ma már Magyar Idők) éves szinten nagyjából százmillióért hirdetett a növekedésihitel-kampány keretében.