Sehol nem tart a 28 milliárdos elektronikus jegyrendszer
Működésképtelen lehet az eredeti szerződésben rögzített paraméterekkel a Budapesti Közlekedési Központ által 2018-ban bevezetni kívánt elektronikus jegyrendszer – tudta meg a .
A BKK úgy gondolta, hogy a szállító német Scheidt & Bachmann technológiáját saját erőből egyesíti a sajátjával, ám ez nem lehetséges. A Budapesten telepítendő technológia minden eleme bizonyított már külföldön, ám nem együtt, hanem csupán külön-külön. A különböző műszaki megoldások technikai egyeztetése egyelőre nem megoldott.
A Népszabadság szerint a jegyként-bérletként működő kártyák leolvasói és a központ közötti kapcsolat túl lassú lenne, ami például elfogadhatatlan sorállást eredményezne a metróállomások beléptetőkapui előtt és időigényes jegyellenőrzést a járműveken.
A lap úgy tudja, hogy a BKK a problémák feloldására kiegészítené a 2014-ben kötött szerződést. A tárgyalások hónapok óta folynak a német cég és a BKK új vezetősége között.
A német cég 91 millió euróért vállalta az eszközök szállítását és a rendszer részleges kiépítését, valamint ötéves üzemeltetését. Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 2013-ban 54,5 millió euró – 16,3 milliárd forint – hitelt nyújtott a projekthez. A kölcsönt 2017 végétől kell törleszteni, hacsak addig a HÉV-üzletág állami tulajdonba adása miatt nem mondja fel a bank. A főváros korábban elismerte: a tervezett 5,3 milliárd forinton felül további hatmilliárdot kell beletennie a projektbe a Főgáz-részvény-eladásból származó 42 milliárdból.